کد خبر 427926
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸

در چند روز اخیر در شبکه‌های اجتماعی فیلمی منتشر شد که درباره حضور تجهیزات ایرانی در عراق بوده که بسیار تأمل برانگیز است.

به گزارش مشرق، کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران برپایه مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا بنا نهاده شده و تلاش براین است تا از ملت‌های مظلوم منطقه حمایت شود.

در این راستا غرب به رهبری آمریکا در تلاش است تا کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران را به مسیری که تمایل دارد تعبیر کند و لذا دست به شانتاژ خبری از طریق رسانه‌های وابسته به خود در منطقه و جهان می‌زند.


*بازخوانی یک فیلم
اخیرا در فضای مجازی فیلمی منتشر شد مبنی بر اینکه لانچر موشک‌های بالستیک ایران در استان "الانبار" مستقر شده و در مدت کمتر از یک دقیقه بیش از دویست موشک "زلزال" به مواضع داعش شلیک می‌کنند.


شلیک موشک‌های ایرانی در استان الانبار؟


شلیک موشک‌های ایرانی در استان الانبار؟




*توطئه پشت سپرده غربی

این فیلم که احتمالا یک توطئه غربی است؛ تلاش بر این دارد تا نشان دهد ایران دخالت مستقیم نظامی در عراق دارد.

البته که جمهوری اسلامی این کمک‌های مستشاری خود را مطرح کرده و هیچگاه پنهانکاری نمی‌کند اما منسبت کردن این فیلم به ایران سوال برانگیخت.



*جوکار: هرگونه کمک‌های مستشاری لازم باشد انجام می‌دهیم


"محمد صالح جوکار" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره انتشار فیلم حضور لانچرها و موشک‌ها ایرانی در استان "الانبار" اظهار داشت: البته من این فیلم را ندیدم، اما ما هرگونه کمک مستشاری لازم باشد در جهت مقابله با تروریسم را انجام می‌دهیم.


شلیک موشک‌های ایرانی در استان الانبار؟


وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برخود وظیفه می‌داند تا هرگونه کمکی را در این راستا انجام دهد؛ زیرا امنیت عراق، امنیت ایران است.


البته اظهارات جوکار به معنی حمایت تجهیزاتی و حضور نظامی در عراق نیست؛ بلکه صرفا به ارائه کمک‌های مستشاری از جمله ارائه و تدریس تاکتیک‌ها و راهبردهای جنگ می‌پردازد.


**امیر پوردستان:هیچ‌گونه سلاح، مهمات و موشکی از ایران در عراق وجود ندارد

امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان " فرمانده نیروی زمینی ارتش مبنی بر اینکه اخیرآ کلیپی از حضور سامانه‌های موشکی زلزال جمهوری اسلامی ایران در استان الانبار عراق در فضای مجازی منتشر شده و آیا این موضوع صحت دارد، اظهار داشت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به عراق صرفآ مستشاری است و هیچ‌گونه سلاح، مهمات و موشکی از ایران در این کشور وجود ندارد.


شلیک موشک‌های ایرانی در استان الانبار؟


"محمدرضا دهشیری" معاون مرکز ملی مطالعات جهانی شدن درباره اینکه اخیرا در فضای مجازی کلیپی منتشر شده که نشان دهنده شلیک سامانه‌های موشکی زلزال در استان "الانبار" است و آیا این موضوع حقیقت دارد، گفت: موشک‌های ایرانی به هیچ عنوان در الانبار حضور ندارند و کمک‌های ایران در فاز مستشاری است و موارد مطرح شده تحرکات دشمنان است تا آن را به ایران نسبت دهند.

شلیک موشک‌های ایرانی در استان الانبار؟


شلیک موشک‌های ایرانی در استان الانبار؟


معاون مرکز مطالعات جهانی شدن تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تروریست‌های داعش را به عنوان تهدید تلقی کرده و معتقد است باید مقابله هوشمند نظامی و نرم به صورت توأمان با این گروه تروریستی انجام بگیرد.

نکته دیگری که درباره این فیلم مهم است اینکه شاید شلیک موشک‌ها در قالب تمرین نظامی یک کشور دیگر باشد که سعی می‌شود این تمرین نظامی به شلیک موشک‌های ایرانی در استان "الانبار" تفسیر شود که البته همه موارد مذکور جای تأمل جدی دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    خوب موشک خودمونه فرض کنید به عراق فروختیم به اونها باید گفت فضولی موقوف
  • ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    همه با هم کمک کنیم تا خر دجال را از بین ببریم.امریکا و اسراییل دجال اخر زمان هستند واین داعش هم خر انهاد .خلاصه بدانید که ظهور نزدیک هست چون دجال سوار بر خر در حال تاختن در کشورهای اسلامی می باشد ان شاالله امام زمان مان که امد همه انها را از بین میبرد البته ما هم وظیفه های داریم در قبل مسلمانان که باید به انها عمل کنیم
  • منتظر ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    از جی می ترسید اگر سلاح ندادید حالا بدید اگر هم دادید با افتخار سرتان را بالا بگیرید. مرگ بر جامعه خونخوار و فریبکار بین المللی.
  • ابوالقاسم سلطانی ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    اگر با درخواست عراق باشد و ایران جهت دفاع از مردم عراق اقدام کند چه اشکالی دارد؟ حال اگر این واقعیت داشته باشد افتخار می کنیم اقتدار ایران را می رساند پاینده باد ایران من
  • شیعه ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    هرگونه کمک مستشاری و تسلیحاتی و لجستیکی و اطلاعاتی و غیره در جهت کمک به مردم مظلوم عراق چه شیعیان و چه سنی ها وظیفه و تکلیف دینی و انسانی ایران و بلکه همه ی مسلمانان و دولتهای قانونی دیگر است. یهودیان صهیونیست که داعش را ایجاد و تسلیح کرده اند باید از فلسطین خارج و به کشورهای اروپایی باز گردند.
  • جوادي ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    اين كه مسولين ايراني خبر حضور نظامي ايران در عراق را تكذيب كرده اند براي ما كافيست . اما چنانچه حضوري هم متصور باشد مگر بدون اطلاع و رضايت و حتي درخواست مسئولين عراقي ، ممكن است ؟ . اما حضور نظامي آمريكا و كشور هاي هم پيمانش در كشور هاي متعدد منطقه را قطعا بايد بدون تمايل و درخواست اين كشور ها دانست .واقعا كه .... وقاحت هم حدي دارد . آقايان بهتر است اول بفكر حضور عربستان در يمن و بحرين و سپس بفكر حضور تركيه در سوريه و كردستان عراق و در آخر بفكر حضور خودشان و رژيم غاصب فلسطين در كشور هاي منطقه باشند . كدام يك به درخواست دولت و ملت ها منطقه بوده است ؟
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    سوال من اینه که اگر کمک می کنیم چرا می ترسیم بگیم.ترکیه عربستان و قطر که دارن علنی کمک می کنن.امروز ما آنقدر قدرت داریم که از کسی نترسیم
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    برادران گرامی اون چیزی که منتشر شده و بوژی داره حمل میکنه یه قطعه بزرگ صنعنیه ولا عیر لانچر زلزال مگه چقدره یا چند تاییه؟ متاسفانه باید بپذیریم بیش از اآن که حرف عمل کنیم، حرف میزنیم بیش از تولیدات، ادعا داریم
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    جالب است اونهاهمه کار میکنند.کسی کاری نداره توضیح هم نمیخاد.ماکاری کنیم میگیم بخدامانبودیم.وبایددرمقابل غریبه ها پاسخ بدیم.
  • میثم ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    بابا چرا هیچکس توجه نمیکنه برد موشکهای ما اسرائیل رو هم میزنه چه برسه به عراق که بیخ گوش ماست پس این احمق ها یخورده توجه کنند که ما اگر بخواهیم داعش رو بزنیم نیازی نیست که اینهمه زحمت بکشیم و موشک هامون رو به عراق ببریم ما حتی میتونیم از بیابونهای خراسان به صورت دقیق مواضع داعشی های حروم زاده رو هدف بگیریم و نابودشون کنیم دشمنان بی عقل انقد فسفر نسوزونید :)
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    حالا كه تركيه با افتخار تمام به تروريست ها سلاح ارسال مي كند چه اشكالي داره ايران براي مردم مظلوم عراق براي دفاع از خود سلاح بدهد
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    والااا
  • نادر ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    مسئولين محترم هوشيار باشيد كه استكبار جهاني به سركردگي امريكاواسرائيل در حال توطئه بر عليه ايران مي باشد وهدف از نشان دادن اين گونه فيلم ها وخبرها اين است كه ميخواهند داعشيهارا ترغيب كنند كه به عنوان پياده نظام انها به ايران حمله زميني كنندوايران را به جنگ ديگري درگير نمايند
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    امریکایی های جنایتکار شما باید به دست شیعیان و مظلومان عالم نابود بشین و با موشک های ساخت خوده ایران
  • محمد ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    اي كاش اين دروغها راست باشه!
  • مرتضی ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    افشای ارسال سلاح برای هر کشور دارای تبعات خاص است و می تواند در سازمان های بین المللی بر علیه ان کشور استفاده شود . به نظر می رسه که ایران باید بدون سر و صدا به کارهای خودش بپردازه و دیگه نیازی به این نیست که به دنیا بفهمونیم که اگه ما نباشیم مشکلی در منطقه حل نمیشه .چون این موضوع رو همه می دونند. ارسال موشک به عراق برای امنیت اسرائیل بسیار حساس ،چون ممکن احساس خطر کنه که این سلاح ها به لبنان ارسال میشه . ما نیاز به ایجاد یه جبهه جدید نداریم و باید تمرکز بر سوریه باشه و زودتر قضیه سوریه رو جمع کنیم.
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    بیشتر شبیه لانچر اسکاده شاید برای خیالات موهوم عربستان عراق داره آماده میشه
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    اینهمه عراقی توی جنگ امریکا با صدام به خاطر سلاح های الوده به اورانیوم الان دارن با سرطان دست و پنجه نرم می کنن هیچکی جیکش در نیومد بعد این چارتا موشک اونم بخاطر مبارزه با تروریسم اشکالات بین المللی داره توی دنیایی مسخره ای داریم زندگی می کنیم
  • عباس بسیجی دوران دفاع مقدس ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    اگرکمک نمی کنید تجدید نظرکنیدوکمک کنیدتا داعش امریکایی اسراییلی درعراق وسوریه ولبنان ویمن هستند اگرنیاز به این سرباز پیرشدخبرم کنید
  • حاجوی ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    عراق همسایه دیوار به دیوار ماست باید اونجا امنیت داشته باشه امنیت عراق امنیت ماست
  • عاشق جنگ با كفار ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    شما كارتون را بكنيد به هياهوي آنها گوش نكنيد
  • حامد رنجبر خنج ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    بابا ما که دیگه ایرانی هستیم ما که میدونیم چه خبره اشکالی نداره ابرقدرت منطقه هستیم میتونیم به هیچ .......... ربطی نداره
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    ای دروغه که میگی راسته
  • رضا ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    لانچر موشک‌های بالستیک ایران در استان "الانبار" مستقر شده و در مدت کمتر از یک دقیقه بیش از دویست موشک "زلزال" به مواضع داعش شلیک می‌کنند. چه مسخره، خوب اگر ایران بخواد استان الانباررو موشک بارون کنه از خود ایران این کارو میکنه، مگه کم عقله که لانچرو بفرسته عراق!!!
  • behnam ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    وقتي استكبار برخورد دو گانه اي با مسئله داعش وامثالهم داره ،ما بايد از چه چيزي ترس داشته باشيم، وقتي عربستان دخالت مستقيم در بحرين ميكنه وحمله نظامي به يمن ميكنه ،مابايد از چه هراس داشته باشيم. وقتي تمام سلاحهاي تروريستها، آمريكايي واسرائيلي است ،بزاريد لااقل سلاحهاي مظلومين ايراني باشد كه فرداي قيامت حداقل پيش خداوند روسفيد باشيم. چون اين انقلاب كلا حسيني است.
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    ایران باید طی یک عملیات گسترده و با تمام تجهیزات در کوتاه ترین زمان داعش را از بین ببره
  • عبدالرحمن ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    امریکا میخواد با جو سازی ایرانو یا وارد نبرد بکنه یا اینکه توی دنیا ایران هراسی ایجاد کنه و یا میخواد با بزرگ نمایی از تسلیحات موشکی ایران موضوع خلع سلاح موشکی رو هم اضافه کنه به مذاکرات هسته ای و یا با تحریک داعش که ایران عملا وارد جنگ شده با داعش اونو بسمت جنگ و انتقام به سمت کشور ما بکشونه دشمن اصلی ما امریکاست داعش ظرف چند سال دیگه نابود میشه
  • محمد ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    اون لانچری که روی تریلی توی عکس هست به موشک زلزال نمیخوره .اگه نگاه به چرخ های زیاد تریلی بندازین متوجه میشین هرچی هست سنگین تر از موشک های زلزال هست
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    برو عامو(مرتضی): سلاحی بیشتر آمریکایی تو کشور های مختلف هست؟ از امریکا سلاح میفرستن برای داعش تو عراق (و همه دنیا) اونوقت نباید برای حفاظت از خودمون هم که شده سلاح بدیم همسایه مرزیمون!!!!!!!!
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    کلیپ موشک میزاشتی خوب ببینیمحالشو ببریم
  • محسن ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    بابا این داعشیها عددی نیستند که ایران بخواهد خودش را تو دردسر بیندازد اما ما مسلمانیم و هر مسلمانی که از ما کمک بخواهد اگر بر حق باشد و زیر ظلم باید کمکش کنیم چه با زلزال چه بی زلزال.من خودم هفت سال اسیر همین بعثیها بودم اگر رهبری عزیزم امر کنند بخدا قسم فردا شده پای پیاده بروم عراق می روم.البته اگر این زالوهای داعش بخواهند به قبور متبرکه خدای نکرده نگاه چپ بکنند که دیگه .... دخلشون خواهد امد انشالله خدا به شیعیان و دیگر اقوام عراقی کمک کند
  • آرش ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    با سلام این مسئله موضوع جدیدی نیست ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی عراق از ابتدای این بحران یعنی ظهور داعش به کرات از تجهیزات ساخت ایران مانند انواع جیپ ها و خودروهای نظامی سبک و سنگین و انواع ایرانی راکت اندازهای کاتیوشا و مینی کاتیوشا و تفنگ های جیپ سوار 110 و 120 میلیمتری و حتی سلاحهای انفرادی و موشکهای ضد زره و تانک و ... استفاده می کند تمام سلاحهای ساخت ایران بطور رسمی توسط دولت عراق و حتی با اطلاع شورای امنیت سازمان ملل و آمریکایی های شیطان بزرگ خریداری و به عراق صادر شده اند
  • سعید ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    اگر موشک زلزال باشد که هیچ ارزش نظامی نخواهد داشت چون کاروان هاش داعش دائم در حال حرکتن و نیاز به سلاح های هوشمند و با دقت بالاست
  • سعید ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    اگر موشک زلزال باشد که هیچ ارزش نظامی نخواهد داشت چون کاروان هاش داعش دائم در حال حرکتن و نیاز به سلاح های هوشمند و با دقت بالاست
  • سعید ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    اگر موشک زلزال باشد که هیچ ارزش نظامی نخواهد داشت چون کاروان هاش داعش دائم در حال حرکتن و نیاز به سلاح های هوشمند و با دقت بالاست
  • حسین ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    برای ارسال موشک جهت کمک به مسلمانان و غیر مسلمانان مظلوم عراق، ما راضی، دولت و مردم عراق هم راضی، پس گور بابای نا راضی. لا بد نا راضی ها: داعشی های جنایتکار و حامیان فاسد و ظالم اون ها و صهیونیسم های خبیس هستند که هیچ بویی از انسانیت نبرده اند. پس نگرانی و ملالی نیست.
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    علی جانم یا علی یا علی بزنید این حرامیان را .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس