کارگردان کشورمان گفت:‌ مردم و حکومت ایران همه جوره از نظر مالی و معنوی با یمنی‌ها هم‌دردی می‌کنند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «من یمنی‌ام» گفت و گویی با سعید سهیلی، کارگردان کشورمان انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانید:

*به عنوان یک هنرمند، چقدر از ظلمی که به مردم یمن می شود آگاهید؟ نظرتان در خصوص مظلومیت این مردم مسلمان چیست؟
مردم یمن مظلوم واقع شده اند، زیر بمباران وهابیت قرار دارند و هچ کس ندای این مظلومیت را نمی شود، این مردم دارند دست خالی با همه کشورهای مرتجع عربی می جنگند و مقاومت می کنند، بچه ها، زنان و کهنسالان کشته می شوند. همه دنیا هم می دانند ولی کاری نمی کنند. اما اگر یمن خواهان استقلال است و می خواهد از زیر استثمار عرب و غرب در بیاید، باید تاوان بدهد. یا باید زیر سلطه وهابیت باشد یا خون بدهد و خود را آزاد کند. درست است که این مظلومیت به گوش جهانیان نرسیده است اما مردم و حکومت ایران همه جوره از نظر مالی و معنوی با آنها همدردی می کنند و به شدت نسبت به آن حساس بوده و وظیفه خود می دانند که از این مردم مظلوم حمایت کنند.

*وظیفه ما به عنوان یک مسلمان در این شرایط، در قبال مظلومیتی که حتی مجامع بین المللی هم در مقابل آن سکوت کرده اند چیست؟
این سکوت پا برجا نخواهد ماند و یک روز صدای این مظلومیت به گوش همه مردم دنیا می رسد. مهم این است که امروز مردم یمن زیر گلوله ها مقاومت کنند. امیدوارم آه و اشک و ناله زنان و کودکان یمن گریبان آل سعود را بگیرد؛ دودی که به پا کرده اند روزی  به چشم خودشان  می رود.

کار زیادی از دست ما بر نمی آید چرا که تبلیغات دست صهیونیسم و امپریالیسم است و متاسفانه مسلمانان تریبون مناسبی برای رساندن صدای مظلومیت مردم به گوش جهانیان ندارند. ما از نظر رسانه و تبلیغات بسیار عقبیم، تمامی کانال های ارتباطی دست صهیونیست ها است و آنها هم اخبار را به همان شکلی که دوست دارند در جهان منعکس می کنند. ولی در هر صورت مردم یمن هم خدایی دارند که روزی ورق را بر می گرداند، ظلم پایدار نمی ماند و ما تنها می توانیم کمک هایی برای التبام درد این مظلومان به آنها داشته باشیم.

*اخیرا به منظور حمایت از مردم یمن کمپینی تشکیل شده است با عنوان «من یک یمنی هستم». نظرتان در این خصوص چیست؟ شما خودتان حاضرید به این کمپین بپیوندید؟

این حرکت اگر دولتی باشد محکوم به شکست است، ولی اگر مردمی و خودجوش باشد قطعا موفق خواهد شد، چرا که آنچه از طریق گروه های سیاسی و دولت شکل می گیرد با استقبال خوبی مواجه نمی شود ولی اگر خود جوش باشد مردم هم به آن می پیوندند.بستگی دارد این کمپین توسط چه کسی و با چه هدفی شکل گرفته باشد. اگر در پس شکل گری آن اخلاص کامل برای حمایت از مردم یمن باشد و اهداف سیاسی نداشته باشد بنده هم از آن استقبال می کنم.

*تا کجا حاضرید به این مردم مظلوم کمک کنید؟

کار زیادی از دست ما بر نمی آید. ما یا باید دعا کنیم یا از نظر مالی حمایت کنیم، یا فیلم بسازیم و یا بجنگیم، راه دیگری وجود ندارد در هر صورت تا آنجایی که بتوانیم کمک می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس