کد خبر 427423
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵

وزیر ارشاد گفت: مطرح شدن موضوع کرسنت در مجلس به دلیل سؤال نمایندگان بود. یعنی اگر سؤال نمی‌کردند جواب نمی‌دادیم؛ چرا که گفتند یکی از اشکالات‌شان این است که شما آزادی مطبوعات را محدود کردید دلیلش این است که اجازه نمی‌دهید درباره موضوع کرسنت بحث کنیم.

به گزارش مشرق، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری آغاز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری نیک‌اندیشان هنر که عصر امروز در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، اظهار داشت: در مورد جلسه دیروز در مجلس و مطالب مطرح شده در خصوص جریان کرسنت برخورد با متهمان یعنی پرونده‌ای که بین جمهوری اسلامی ایران و یک شرکت در دادگاه لاهه مطرح است به وزارت فرهنگ ربطی ندارد و آنچه آنها مطرح می‌کردند این است که ما در مورد این پرونده حرف‌هایی داریم که شما اجازه نمی‌دهید مطبوعات آنها را انتشار دهند ما هم بحث‌مان این بود که مطبوعات آزادند مطالب خود را مطرح کنند مگر مواردی که شورای عالی امنیت ملی به دلایل امنیتی ما را از انتشار آن پرهیز داده که از جمله این پرونده است زیرا که بسیار حساس بوده و مؤظفیم مصوبه شورای عالی امنیت ملی را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: نه مسئولان و نه روزنامه‌ها حق ندارند در این زمینه صحبت کنند تا اینکه ان‌شاءالله این پرونده به نفع جمهوری اسلامی تمام شود.

جنتی یادآور شد: مطرح شدن این موضوع در مجلس به دلیل سؤال نمایندگان بود. یعنی اگر سؤال نمی‌کردند جواب نمی‌دادیم؛ چرا که گفتند یکی از اشکالات‌شان این است که شما آزادی مطبوعات را محدود کردید دلیلش این است که اجازه نمی‌دهید درباره موضوع کرسنت بحث کنیم. لزومی نداشت چنین سؤالی در مجلس مطرح شود زیرا قبلاً نیز در کمیسیون فرهنگی این سؤال‌شان را مطرح کردند و ما نیز همین پاسخ را دادیم ولی ظاهراً قرار نبوده قانع شوند.

وی در خصوص روند ادامه فعالیت‌ها بعد از گرفتن کارت زرد دوم از مجلس گفت:‌ برنامه‌ای که رئیس جمهور برای آزادی مطبوعات را داشته پیش می‌بریم و به سؤالات پاسخ می‌دهیم که ممکن است قانع‌کننده باشد. اتفاق خاصی نیفتاده و سیاستی که همواره دنبال می‌کنیم را پیگیری خواهیم کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس