کد خبر 426893
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

مسئول بخش آزادی‌های مذهبی دیده بان حقوق بشر بحرین، اقدام دولت این کشور در تخریب مساجد را تشویقی برای گروه تروریستی «داعش» در زمینه انجام اقدامات مشابه دانست.

به گزارش مشرق،‌ شیخ «میثم سلمان» با اشاره به اقدام مستقیم دولت بحرین در تخریب 38 مسجد شیعیان این کشور در سال 2011 خاطرنشان کرد که این اقدام تشویقی برای گروه‌های تندرو از جمله «داعش» در خصوص انجام اقدامات مشابه بوده است.

به گزارش شبکه العالم، شیخ سلمان گفت: دولت بحرین سنت زشت حمله، تخریب، سوزاندن و هدف قرار دادن مساجد و عبادتگاه‌ها را پایه ریزی کرد، در حالی که تاریخ شیعه و سنی بیانگر دور بودن آنان از اقدامات تندروی، افراطی‌گری و وحشی‌گری بوده است. بهترین شاهد این ادعا زندگی مسالمت آمیز شیعیان و سنی‌ها از دیرباز در منامه و احترام گذاشتن آنها به کلیساها، مساجد و عبادتگاه‌های ادیان مختلف بحرین است.

مسئول بخش آزادی های مذهبی دیده بان حقوق بشر بحرین افزود: ویژگی‌های روحی و روانی، طبیعت اجتماعی، وسعت دید فرهنگی و محیط تربیتی شهروندان بحرینی، آنان را از روی آوردن به اقدامات تروریستی، خشونت و جنایت علیه ادیان و اقوام مختلف بازمی دارد.

وی گفت: اندیشه‌های تکفیری، تهدیدات داعشی، فرهنگ سرکوب و تخریب مساجد و عبادتگاه‌ها درست از زمان تخریب 38 مسجد شیعیان توسط دولت بحرین، در این کشور ریشه دوانده و رشد کرد.

شیخ سلمان تصریح کرد، بسیار طبیعی است که مردم هرگونه حمله جدید و تخریب مساجد ثبت شده در اداره اوقاف جعفری را ادامه رفتار زشت و مغایر با فرهنگ و آداب و رسومی بدانند که دولت بحرین سال 2011 با تخریب 38 مسجد پایه گذاری کرد و «شریف بسیونی» رئیس کمیته ملی حقیقت یاب بحرین نیز آن را انتقام از یک طائفه مشخص دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس