کد خبر 42666
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰

اينجانب که خلبان پايگاه هوانيروز کرمانشاه مي باشم تا کنون براي احياء اسلام و حفظ مملکت اسلامي در کليه جنگ ها شرکت نموده ام و منظوري جز پيروزي اسلام نداشتم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهيد سرتيپ خلبان علي اکبر قربان شيرودي در دي ماه 1334 در شيرود تنکابن به دنيا آمد. علي اکبر با اتمام تحصيلات متوسطه در سال 1351 وارد ارتش شد و دوره مقدماتي خلباني را در تهران به پايان رساند . سپس دوره هلي کوپتري کبرا را در پادگان اصفهان ديد و با درجه ستوانياري فارغ التحصيل شد .
زماني که جنگ کردستان آغاز شد شيرودي چنان مي جنگيد که شهيد دکتر چمران او را ستاره درخشان جنگ کردستان مي ناميد و شهيد تيمسار فلاحي نيز او را ناجي غرب و فاتح گردنه ها و ارتفاعات آربابا، بازي دراز، ميمک و دشت ذهاب وپايگاه ابوذر معرفي مي کرد.
شهيد شيرودي بالاترين ساعت پرواز در جنگ را در جهان داشت و با بيش از 40بار سانحه و يش از 360 مورد اصابت گلوله به هلي کوپترش ولي باز سرسختانه مي جنگيد.
شهيد علي اکبر شيرودي سرانجام در هشتم ارديبهشت 1360 در حاليکه تانک هاي عراقي به طرف قره بلاغ دشت ذهاب در حرکت بودند با هلي کوپتر به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندين تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به شهادت رسيد .
روحمان با يادش شاد
از: خلبان علي اکبر شيرودي
به: ف (فرماندهي) پايگاه هوانيروز کرمانشاه
موضوع: گزارش
اينجانب که خلبان پايگاه هوانيروز کرمانشاه مي باشم تا کنون براي احياء اسلام و حفظ مملکت اسلامي در کليه جنگ ها شرکت نموده ام منظوري جز پيروزي اسلام نداشتم و به دستور رهبر عزيزم به جنگ رفته ام لذا تقاضا دارم درجه تشويقي که به اينجانب داده اند پس گرفته و مرا به درجه ستوانيار سومي که قبلا بوده ام برگردانيد. در صورت امکان امر به رسيدگي براي درخواست بفرماييد.
با تقديم احترامات نظامي
خلبان علي اکبر شيرودي
9/7/59


شهيد علي اکبر شيرودي (سمت راست تصوير)

شهيد علي اکبر شيرودي در حال بازي واليبال (سمت راست تصوير نفر سوم)

شهيد شيرودي بعد از شهادت

سنگ مزار شهيد خلبان علي اکبر شيرودي

متن گزارش به دستخط شهيد شيرودي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    خدا یا روح این شهید را شفیع ما قراردبده، ای دل بهر این عاشقان تا قیامت غم بخور، غم بخور، غم بخور!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس