کد خبر 426518
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه خوشحال است که پسر پرسپولیس بوده، گفت: امیدوارم در ورزشگاه آزادی صندلی اختصاصی برای احمدرضا عابدزاده گذاشته شود تا کسی نتواند از چند متری او رد شود.

به گزارش مشرق، علیرضا حقیقی پیش از آغاز تمرین عصر امروز تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری که در ورزشگاه پاس قوامین (دستگردی) برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: قبل از هر چیز از تمام کسانی که در این مدت من را حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

وی در خصوص آخرین وضعیت خود افزود: شرایطم خوب است اما متاسفانه در دو بازی آخر پنافیل از ناحیه مینیسک داخلی دچار مصدومیت شده‌ام. هرچند در این چند روز هم کادر پزشکی تیم ملی و باشگاه پنافیل به من کمک کردند و در حال حاضر شرایط خوبی دارم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در خصوص شرایط تیم ملی، ادامه داد: شرایط خوبی است، کی‌روش از تعدادی بازیکنان جوان و با انگیزه در این اردو دعوت کرده و در تلاش است برای جام جهانی ۲۰۱۸، نمایش درخشان‌تری نسبت به ۲۰۱۴ داشته باشیم.

وی در واکنش به این مساله که به یک هوادار اعلام کرده بود دیگر به پرسپولیس باز نخواهد گشت، تصریح کرد: من هنوز پسر پرسپولیس هستم و باعث افتخارم است که چنین لقبی دارم. در حال حاضر به حال و روز این تیم نگاه نکنید. پرسپولیس هنوز یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران و آسیا است و من وقتی در پرتغال و روسیه بازی می‌کردم، خیلی‌ها این تیم را می‌شناختند.

حقیقی در ادامه اضافه کرد: شاید در آن تمرین به علت فشار زیاد این حرف را زده باشم. اما من همیشه طرفدار پرسپولیس هستم و اگر روزی هم در این فوتبال نباشم، عاشق این تیم می‌مانم.

وی همچنین تاکید کرد: پرسپولیسی بودن فقط «شش» نشان دادن مقابل مردم تظاهر کردن و سلفی گرفتن نیست. پرسپولیس باید در قلب آدم باشد و باید در مواقع ناراحتی هم کنار این تیم بزرگ باشیم.

دروازه‌بان تیم فوتبال پنافیل پرتغال در رابطه با حضور ثابتش در جام جهانی، تصریح کرد: افتخار می‌کنم توانستم در جام جهانی حضور پیدا کنم و با دو بازی نصفه و نیمه، دروازه‌بان اول شدم. شخصیت کی‌روش طوری نیست که عاشق چشم و ابروی من باشد و مطمئناً اگر زحمت نمی‌کشیدم، گلر اول نمی‌شدم.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: پیش از جام جهانی از مبلغ هنگفتی گذشتم و سخت تمرین کردم تا کارلوس کی‌روش به من اعتماد کند و امیدوارم که بتوانم در جام جهانی ۲۰۱۸ هم در خدمت تیم ملی ایران باشم.

حقیقی در خصوص گلی که از مسی در بازی با آرژانتین دریافت کرد، یادآور شد: متاسفانه در آن لحظه گزارشگر ایران به نحوی گزارش می‌کرد که انگار من عملکرد خوبی نداشته‌ام. این در حالی بود که گزارشگر عربی و اسپانیایی برعکس گزارشگر ایرانی، گزارش می‌کردند. من مقابل نیجریه موفق به ثبت کلین‌شیت شدم و جزو چهار دروازه‌بانی بودم که در جام جهانی موفق به ثبت کلین‌شیت شدم اما نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد که یکسری به اعتقاد خودشان، کارشناس عملکرد من را نقد کردند.

کی‌روش عاشق چشم و ابرویم نیست

کی‌روش عاشق چشم و ابرویم نیست

وی ادامه داد: من از کسی گل خوردم که در فوتبال جادو می‌کند. بعد از آن بازی هم در مصاحبه‌ای که انجام دادم، گفتم از بازیکنی گل خورده‌ام که جزو بزرگترین‌های دنیاست و به بزرگترین دروازه‌بان‌ها گل زده است.

دروازه‌بان تیم ملی ایران در خصوص عملکردش تصریح کرد: من نباید در این باره نظر بدهم و کارشناسان واقعی باید نظر بدهند. یک عده ایراد می‌گرفتند که دفاع اتوبوسی موجب کم گل خوردن من است. من دروازه‌بانی نبودم که در جام ملت‌ها ۸۰-۷۰ بازی ملی داشته باشم و مطمئنا اگر عملکردم خوب نبود، کی‌روش من را بازی نمی‌داد متاسفانه در آن زمان من شب می‌خوابیدم و می‌دیدم که صبح، صحبت‌هایی از من منتشر شده است.

وی در خصوص بازی با عراق در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا که با شکست تیم ملی در ضربات پنالتی همراه بود، تاکید کرد: همان کارشناسانی که انتقاد می‌کنند، یادشان نیست من در آن مسابقه یک ضربه کاشته را مهار کردم و یک ضربه صد درصد را هم از حریف گرفتم؛ مقابل عراق ۱۲۰ دقیقه بازی کردیم، آنهم درحالیکه با اخراج پولادی، بیش از ۹۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کردیم.

حقیقی با اشاره به این موضوع که برخی‌ها می‌گفتند اگر از جایم تکان نمی‌خوردم، سه پنالتی را می‌گرفتم، خاطرنشان کرد: وقتی بازی را با پیروزی پشت سر می‌گذاریم، همه هستند اما هنگام باخت خیلی‌ها انتقاد می‌کنند. من می‌خواهم منتقدان مستقیم انتقاداتشان را به خودم بگویند. در ضربات پنالتی هیچ‌کس ثابت نمی‌ایستد. من با کتف آسیب‌دیده تمام تلاشم را به کار گرفتم تا بتوانیم به موفقیت برسیم که متاسفانه این گونه نشد.

وی در خصوص شرایطش در تیم پرتغال، ادامه داد: من از اینکه در لیگ پرتغال بازی می‌کردم، خوشحالم و مقابل تیم‌های بزرگی مانند پرتو بنفیکا بازی می‌کردم. پیش از جام جهانی از ساسولوی ایتالیا و چند تیم دیگر پیشنهاد داشتم اما من با روبین کازان قرارداد دارم. من در مدتی که در این تیم روسیه‌ای بودم، با دروازه‌بان‌های بزرگی که دروازه‌بان تیم ملی روسیه و لیتوانی بودند، رقابت داشتم که متاسفانه در آن مدت به من بازی نرسید.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران همچنین افزود: از چند تیم پیشنهاد دادم اما هیچ تیمی گارانتی نمی‌کرد که من دروازه‌بان اول شوم که پنافیل این قول را به من داد و من عملکرد خوبی برای این تیم داشتم. چند بار هم روزنامه «رکورد» به من عنوان بهترین دروازه‌بان را داد. من با روبین کازان قرارداد دارم و اگر بخواهم باشگاهم را عوض کنم، باید این تیم روسیه‌ای اجازه دهد.

وی در واکنش به این شایعه که مدیر برنامه‌های او و کی‌روش یک نفر است و همین مساله باعث فیکس شدن او در تیم ملی شده، تصریح کرد: من واقعاً بابت این شایعه‌ها متاسف هستم. شاید برخی‌ها شب خوابیدند و صبح بیدار شدند تا این شایعه‌ها را درآوردند. مدیر برنامه‌های من یک ایرانی است که از طریق او به اروپا ترانسفر شدم.

حقیقی افزود: کی‌روش هم شخصی اینچنینی ندارد که به خاطر پول اندک ترانسفر من، این کار را انجام دهد. من این موضوع را تکذیب می‌کنم و در این مدتی که سکوت کردم، سکوتم نشانه تائید نبوده است. من چه در پرتغال و چه در تیم ملی تمام تلاشم را می‌کردم تا تمرکزم به هم نخورد.

وی در خصوص نقش عابدزاده در پیشرفت او، یادآور شد: من ارادت خاصی به احمدرضا عابدزاده دارم و همیشه به شاگردی او افتخار کرده‌ام. متاسفم که دروازه‌بانی مثل او را داریم و در کشور خودمان از او استفاده می‌کنیم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: امیدوارم در ورزشگاه آزادی صندلی اختصاصی برای او گذاشته شود تا کسی نتواند از چند متری او رد شود. بی‌مهری و هرج و مرج زیاد است و امیدوارم این افتخار نصیبم شود تا دوباره عابدزاده را از نزدیک ببینم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس