شادی‌های خیابانی هواداران و بازیکنان بارسلونا بدون حاشیه نبود و برای رسانه‌های اسپانیایی به شدت خبرساز و جذاب بود.

به گزارش مشرق، پس از قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا و تکمیل کلکسیون موفقیت‌های این تیم بزرگ در دنیای فوتبال حرفه‌ای جشنی بزرگ و باشکوه از سوی سران باشگاه بارسلونا ترتیب داده شد، فضای شهر بارسلونا و سایر مناطق کاتالونیا ملتهب بود و ماجرای توهین مردم به سرود ملی اسپانیا و غیبت معنی دارد پادشاه اسپانیا در فینال برلین باعث شده بود تا مردم شهر خود را برای سردادن شعارهایی علیه دولت اسپانیا آماده کنند.

از شعارهای ضد اسپانیایی تا کنایه پیکه به رونالدو

دخالت نیروهای نظامی اسپانیا در نوع برگزاری جشن هم راه به جایی نبرد و مقامات باشگاه بارسلونا کوتاه کردن مسیر حرکت اتوبوس داخل شهر را نپذیرفتند، از طرفی حامی مالی این مراسم نیز قبول نمی‌کرد که اتوبوس حامل بازیکنان و خانواده آنها در بین مردم نباشد.

مردم شهر با سردادن شعارهایی در حمایت از باشگاه بارسلونا و تیم فوتبال این باشگاه گرداگرد اتوبوس حامل بازیکنان جمع شدند اما شعارهای ضد دولتی نیز چاشنی این جشن خیابانی شد، سورد موسوم به "سرود ملی کاتالونیا" نیز به رغم تذکر جدی دولت اسپانیا بارها در این مراسم چه در خیابانها و چه در فضای داخل نیوکمپ پخش شد.

از شعارهای ضد اسپانیایی تا کنایه پیکه به رونالدو

بین اقلیتی از مردم شهر بارسلونا نیز که با افکار جدایی طلبانه اکثریت مردم شهر مخالف هستند، با هواداران بارسلونا درگیری پیش آمد که با دخالت پلیس و خواهش بازیکنان برای داشتن آرامش تحت کنترل درآمد.

حضور ژاوی هرناندز در این مراسم با پرچم کاتالونیا نیز برای پلیس اسپانیا دردسرساز شده بود و هر بار که ژاوی به سمت مردم شعار می‌داد، کنترل جمعیت معترض به دولت اسپانیا سخت و سخت‌تر می‌شد.

از شعارهای ضد اسپانیایی تا کنایه پیکه به رونالدو

کنایه‌های پیکه خطاب به رونالدو از دیگر موضوعاتی بود که در انتهای شب و در مراسم داخل نیوکمپ رقم خورد، پیکه با اشاره به جشن تولد 30 سالگی رونالدو گفت: از کوین رولدان متشکرم، همه چیز از همان روز شروع شد!" کنایه پیکه به رولدان، خواننده معروف کلمبیایی بود که تنها ساعتی پس از شکست تلخ 4 بر صفر رئال مادرید برابر اتلتیکومادرید در مراسم تولد رونالدو شرکت کرده بود و علیه بارسلونا هم شعار سرداده بود.

پیکه در بخش دیگری از سخنان خود به هوادران بارسلونا گفت: ما چنین بازیکنی در تیممان نداریم که تیمش ببازد و جشن تولد بگیرد. از خداوند ممنونم که بارسلونایی هستم و باید بگویم که ما بهترین تیم دنیا هستیم.

از شعارهای ضد اسپانیایی تا کنایه پیکه به رونالدو
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس