کد خبر 426210
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

پس از آن‌که در روزهای اخیر سرنخ‌هایی از حضور بلاتر در تخلفات کلان مالی فیفا پیدا شد، دادگستری ایالات متحده تحقیقات ویژه‌ای را در رابطه با حضور این مدیر ورزشی در آن فساد بزرگ،‌ شروع کرده‌ است.

به گزارش مشرق، در روز‌‌های اخیر سرنخ‌هایی از حضور بلاتر در فسادهای کلان مالی فیفا یافت شده است که در شاخص‌ترین آن‌ها، اسنادی بود که دیروز در 50 کیلومتری زوریخ یافت شد؛ اسنادی که قبل از آن سعی شده بود که تخریب شوند. این اسناد اما با بقیه قدری متفاوت بود، زیرا دست بلاتر را در تخلفات تا حدی عیان می‌کرد.

درپی این اکتشاف مهم، کارشناسان کشف جرم وزارت دادگستری تحقیقات گسترده‌ و ویژه‌ای را در رابطه با نقش بلاتر در فساد بزرگ شروع کرده‌اند.

گفته می‌شود که این برای نخستین بار است که بلاتر به عنوان هدف در تفحصات فیفا حضور دارد.

سپ بلاتر، روز سه‌شنبه هفته پیش و کمتر از چهار روز پس از انتخاب دوباره، در نشستی خبری از ریاست فیفا کناره‌گیری کرد و قول داد مقدمات انتخابات جدید برای ریاست این نهاد ورزشی بحران‌زده را هر چه زودتر فراهم کند.

خبر استعفای رئیس سوئیسی فیفا، که 17 سال ریاست آن را بر عهده داشت، با استقبال گروهی از حامیان مالی فیفا و چهره‌های شناخته شده فوتبال از جمله میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا مواجه شد.

دادستان‌ها و پلیس فدرال آمریکا مسئول رسیدگی به پرونده رشوه‌خواری و پول‌شویی گسترده در فیفا هستند.

لورتا لینچ وزیر دادگستری آمریکا که برای شرکت در نشست وزرای دادگستری کشورش و اتحادیه اروپا به لتونی سفر کرده است، به خبرنگاران گفت: تحقیقات در این پرونده ادامه دارد و نتیجه آن از طریق مقامات قضایی آمریکا اعلام خواهد شد.

او افزود: ما الان در موقعیتی نیستیم که در مورد این که شخص خاصی تحت تحقیقات قضایی ما قرار دارد یا خیر، صحبت کنیم. تحقیقات همچنان ادامه دارد و این پرونده همچنان مفتوح است.

وزیر دادگستری آمریکا همچنین از سوئیس برای همکاری در این پرونده قدردانی کرد؛ اما از اظهار نظر مستقیم در مورد استعفای آقای بلاتر خودداری کرد و گفت، امیدوار است که فیفا در آینده به حرکت رو به جلوی خود برای برآوردن انتظارات هواداران این ورزش زیبا گام بردارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس