کد خبر 425856
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها پیش از انداختن آراء خود به صندوق‌ها با هشدار درباره صیانت از آراء، ابراز امیدواری کردند که این انتخابات برای صلح در ترکیه مفید باشد.

به گزارش مشرق، «صلاح الدین دمیرتاش» یکی از 2 رهبر مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها قبل از انداختن رای خود در صندوق در اظهار نظر کوتاهی گفت: قبل از هر چیزی برای همه شما دعای خیر می کنم.  تبلیغات سخت و فشرده‌ای را دنبال کردیم. همه اراده آزاد خود را به صندوق های رای خواهند انداخت. تمام آرزوی ما این است، زمانی که صندوق‌ها باز شد نتیجه ای حاصل شود که برای صلح در ترکیه مفید واقع شود. یک انتخابات دموکراتیک را آرزومندیم ولی نمی توانم بگویم یک تبلیغات دموکراتیک را پشت سر گذراندیم. انشاالله نتایج انتخابات زمینه دموکراسی تکثرگرایانه را آماده خواهد کرد و یک دموکراسی قوی در ترکیه را آغاز خواهیم کرد.

به نوشته «کردپرس» وی افزود: برگه‌های انتخاباتی که امروز در دست داریم برای خودمان نیست برای نسل آینده ترکیه است. این رای ها را به خاطر نوادگانمان به صندوق خواهیم انداخت. باور دارم که همگی با هم یک آینده آزاد را خلق خواهیم کرد. نتایج انتخابات هر چیزی که رقم بخورد برای ملت ترکیه آرزوی خیر دارم. ما خواهان زمینه سازی برای یک قانون اساسی برابر در این انتخابات هستیم. از تمام رهبران سیاسی دعوت می کنم تا مراقب رای های خود باشند.

همچنین «فیگن یوکسکداغ» دیگر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها نیز در شهر وان در حوزه انتخاباتی مدرسه ظفرلر رای خود را به صندوق انتخابات انداخت. وی نیز در سخنانی عنوان کرد: انشاءالله این انتخابات برای تمام ترکیه خیر به همراه داشته باشد. این انتخابات دروازه جدیدی بر روی ترکیه باز خواهد کرد.

«باشاک دمیرتاش» همسر صلاح الدین دمیرتاش نیز در دیاربکر رای خود را به صندوق انداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس