جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: توپ بهینه‌سازی شده "هویتزر" به طور قابل ملاحظه‌ای تولید شده، و هم‌اکنون در اختیار برخی از یکان‌های زرهی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، امیر «کیومرث حیدری» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام این خبر اظهار داشت: متخصصان جوان و متعهد این سازمان همواره جهت بهینه‌سازی و ساخت تجهیزات مورد نیاز گام برمی دارند.

وی با بیان اینکه توپ بهینه‌سازی شده "هویتزر" امروز به طور قابل ملاحظه‌ای در سطح نیرو تولید و تکثیر شده است، افزود: توپ خودکششی "هویتزر" هم‌اکنون در اختیار برخی از یکان‌های زرهی نیروی زمینی ارتش قرار گرفته است.

امیر حیدری با اشاره به فعالیت‌های سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در سال جاری گفت: از آنجا که نیروی زمینی گسترده‌ترین نیرو از نیروهای مسلح است، لذا با هماهنگی سلسله مراتب این توانایی را دارد تا به اندازه رفع نیاز خود تسلیحات مورد استفاده را در سطح یکان‌ها تولید و عملیاتی کند.

وی افزود: برای نمونه تولید تانک ذولفقار و توپ "هویتزر" به اندازه‌ای که بتواند در اختیار بعضی از یکان‌های زمینی باشد، در درستور کار ما قرار دارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: قطعا اگر نیاز باشد سلاحی در چرخه دفاعی کشور وارد شود، باید وزارت دفاع که متصدی تولید انبوه تسلیحات است پا به عرصه میدان تولید بگذارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا در راستای رفع نیازهای تجهیزاتی این نیرو افزود: این سلاح در نیروی زمینی ارتقای وضعیت داده و آپشن‌ها و قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده شده است.

امیر حیدری ادامه داد: توپ 155 میلیمتری "هویتزر" با قدرت اجرای آتش خود در عرصه دفاع زمینی و پشتیبانی از نیروهای سطحی در صحنه درگیری کارایی لازم را دارد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • افشین تهران ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    یه عکسم ازش میزاشتید بد نبود.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    هنوز تکنولوژی ساخت توپ نداریم همونایی هستن که تو انبار بودن یه رنگ جدید میزنن با اسم عجیب غریب میدن بیرون مثلا ما هم آره ! از همین ترکیه لائیک یاد بگیرید تجهیزات دفاعیش اروا و آسیا خریدار داره !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس