کد خبر 425729
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

سخنگوی ارتش مصر از برگزاری رزمایش دریایی مشترک این کشور با روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد سمیر در بیانیه ای اعلام کرد: یگان های دریایی روسیه برای شرکت در این رزمایش وارد پایگاه دریایی اسکندریه در مصر شده اند.

وی این رزمایش را یکی از بزرگترین رزمایش های دو کشور اعلام کرد و افزود: این رزمایش در حالی برگزار می شود که مقامات بلندپایه مصر و روسیه سرگرم گفتگو درباره همکاری نظامی و امنیتی و نیز تبادل کارشناسان نیروهای مسلح دو کشور هستند.

محمد سمیر افزود: این رزمایش به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت و به تقویت همکاری نظامی و راهبردی دو کشور کمک خواهد کرد.

در همین حال وزارت دفاع روسیه هدف از برگزاری این رزمایش را تقویت همکاری نظامی نیروهای دریایی دو کشور و برقراری امنیت و ثبات در آبها اعلام کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: تبادل تجربیات برای مقابله با تهدیدات دریایی ، برنامه ریزی و هماهنگی تلاش های مشترک برای رویارویی با چالش های جدید در مناطق پرتردد دریایی از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

به گزارش شین هوا، از زمان روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در اواسط سال 2014 میلادی، مناسبات این کشور با روسیه رو به گسترش گذاشته است . ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ماه فوریه به مصر سفر کرد و مورد استقبال گرم مقامات این کشور قرار گرفت.

وی در این سفر با رئیس جمهور مصر دیدار کرد و دو طرف درباره همکاری در زمینه های مختلف گفتگو کردند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیا ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    0 0
    میدونید چرا ایران نمیتونه با غرب یا شرق مثل روسیه رزماش برگزار کنه؟ چون ایران هیچوقت نمیتونه شریک استراتژیک برای اونها باشه. دلیلشم اینه که ما نیگیم لا اله الا الله و بلوک بندی های شرق و غرب رو قبول نمیکنیم. اما مصر حاضره بره توی بلوک بندیهای غرب و شرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس