کد خبر 425326
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

اگر چه هنوز پانزده سال از قرن جدید می گذرد، اما در این مدت کم فیلم های جنایی قابل توجه ای در کشورهای اروپایی و آمریکایی ساخته و بر روی پرده سینماها رفته اند که شاید با نمونه های قبلی خود در قرن پیش رقابت تنگاتنگی را داشته باشند.

به گزارش مشرق، اگر چه هنوز پانزده سال از قرن جدید می گذرد، اما در این مدت کم فیلم های جنایی قابل توجه ای در کشورهای اروپایی و آمریکایی ساخته و بر روی پرده سینماها رفته اند که شاید با نمونه های قبلی خود در قرن پیش رقابت تنگاتنگی را داشته باشند.

 

1. شهر خدا 2002 (City of God)

10 فیلم برتر جنایی در قرن بیست و یک + عکس

شهر خدا داستان تبهکاران شهری فقیر و نکبت زده درحومه ریودوژانیروی برزیل است این فیلم داستان این تبهکاران را بر اساس یک داستان واقعی از دهه 1960 تا دهه 1980  دنبال می کند دو گروه تبهکاری که یکی به رهبری «لیتل دیدز» و دیگری به رهبری «کاروت» هستند، می خواهند همدیگر را از دور خارج کنند  تا توزیع مواد مخدر شهر را به تنهایی در دست بگیرند. ماه ها جنگ های خونین.

2. رودخانه مرموز 2003 (Mystic River)

10 فیلم برتر جنایی در قرن بیست و یک + عکس

فیلم از سکانس سه پسربچه که در یکی از خیابان‌های آمریکا مشغول بازی در خیابان و حک کردن نامشان روی یک بلوک بتونی خیس هستند آغاز می‌شود که ناگهان دیو بویل به دست کودک‌دزدانی ربوده می‌شود، ۳ روز متوالی مورد تجاوز جنسی این دو مرد قرار می‌گیرد و بعد سه روز فرار می‌کند. داستان به ۲۵ سال بعد سفر می‌کند که دیو (تیم رابینز)، شخصی منزوی و جیمی مارکوم (شون پن) و شون دوین (کوین بیکن) هر دو به‌صورتی انسان‌هایی شرور شده‌اند.

در یک اتفاق ناگهانی، دختر جیمی به‌شکل تصادفی و نامفهومی کشته می‌شود و شون، که در اینجا یک پلیس است، سعی در به دام انداختن قاتل می‌کند. پس از پیگیری اشتباه پلیس که ناشی از بی‌رحمی و ظلم‌های جامعه بر فردی مظلوم و منفعل (که همان دیو باشد) و به‌خصوص سوءظن ناآگاهانه و اشتباه همسر دیو به او و معرفی او به‌عنوان قاتل به جیمی مارکوم و ناتوانی دیو در تبرئهٔ خود، دیو به‌عنوان قاتل معرفی می‌شود و جیمی او را به قتل می‌رسانَد و او را در رودخانهای رها می‌کند. فردای آن روز پلیس و جیمی متوجه می‌شوند که دیو قاتل نبوده‌است.

3. مردگان 2006  (The Departed)

10 فیلم برتر جنایی در قرن بیست و یک + عکس

یکی از ماموران اداره پلیس شهر بوستون به اسم بیلی کاستیگان از سوی دو تن از فرماندهانش یعنی کاپیتان کوئینان و سرجوخه دیگنام ماموریت پیدا می‌کند تا بصورت ناشناس در تشکیلات یک باند گانگستری بسیار مهم و خطرناک که رهبری آن برعهده فردی به اسم فرانک کاستلو است نفوذ نماید تا خبرهای آنجا را به اداره پلیس منتقل کند . از سوی دیگر یکی از افراد مهم و وفادار به کاستلو به اسم کالین سالیوان بعنوان یک پلیس به اداره پلیس شهر می پیوندد تا برای کاستلو خبرچینی کند . پس از گذشت مدتی از این اتفاقات بیلی پی می‌برد که گانگسترها یک جاسوس در اداره پلیس دارند و کالین نیز از سوی دیگر متوجه می‌شود فردی در تشکیلات آنها برای اداره پلیس جاسوسی می‌کند . با این وجود کالین و بیلی از ماموریت و هویت واقعی همدیگر اطلاعی ندارند و هر کدام در تلاشند تا هر چه زودتر فرد جاسوس را بدام بیندازند .

4. خیزش اوباش/خیزش پیاده نظام 2007 (Rise of the Foot Soldier)

10 فیلم برتر جنایی در قرن بیست و یک + عکس

داستان زندگی جوانی خشن به نام کارلتون لیچ در اواخر دهه ١٩٨٠ که از دعواهای خیابانی و اوباش گری در مسابقات فوتبال آغاز کرده و به عضو یکی از بدنام ترین گروه های تبهکاری منطقه لندن و اسکس تبدیل می شود.

5. زودیاک 2007 (Zodiac)

10 فیلم برتر جنایی در قرن بیست و یک + عکس

قاتلی که پسر و دختری را در اتوموبیل شان کشته‌است به روزنامه سانفرانسیسکو کرونیکل نامه می‌فرستد و خود را به عنوان قاتل معرفی می‌کند. قتل‌های دیگری پس از آن اتفاق می‌افتد و قاتل، نامه‌های دیگری به روزنامه می‌فرستد. کاریکاتوریست جوان روزنامه سرنخ‌هایی در این نامه‌ها پیدا می‌کند و با اصرار خود به کمک پلیس می‌آید که نتوانسته مدرک محکمه پسندی برای دستگیری قاتل پیدا کند.

6. یک پیامبر 2009 (A Prophet)

10 فیلم برتر جنایی در قرن بیست و یک + عکس

شخصیت اصلی فیلم یک پیامبر, عرب جوانی به نام مالک است که به زندانی در فرانسه منتقل می‌شود و در آنجا وارد یک باند مافیایی می‌شود و در آنجا به قدرت می‌رسد. کارگردانی این فیلم بر عهده ژاک اودیار بوده‌است و طاهر رحیم و نیلس آرستراپ از بازیگران فیلم هستند.

7. رانندگی 2011 (Drive)

10 فیلم برتر جنایی در قرن بیست و یک + عکس

جواني كه در فيلم، او را با نام راننده (رايان گاسلينگ) صدا مي كنند، زندگي خود را از طريق بدلكاري با اتومبيل در سينما، كار در گاراژ مكانيكي و همچنين رانندگي در شب براي خلافكاران مي گذراند كه در مورد آخري، اصولي براي خود دارد از جمله اينكه براي هركس بيش از يك بار كار نكند تا مبادا ردي به جاي گذارد.

آشنايي راننده با زني به نام آيرين (كري موليگان) كه شوهرش (اسكار ايساك) در زندان به سر مي برد و در همسايگي او زندگي مي كند و شكل گيري رابطه اي عاطفي بين آنها، آزادي شوهر زن از زندان و تقاضاي كمك وي از راننده جهت انجام يك سرقت براي خلافكاراني كه به آنها بدهكار است و در پي آن كشته شدن شوهر توسط خلافكاران، راننده را درگير ماجراهايي مي كند كه آرامش زندگي او را بر هم مي زند و مجبور به زيرپا گذاشتن اصول خود مي گردد. او حالا بايد از آيرين و پسرش در برابر تهديد تبهكاران محافظت كند.

8. زندانیان 2013 (Prisoners)

10 فیلم برتر جنایی در قرن بیست و یک + عکس

بعد از ناپدید شدن دختر کلر دووِر و دوستش،او به عنوان یک پلیس ماجرا را پیگیری می کند.اما این پدر ناامید چه مقدار می تواند در حفاظت از خانواده خود موفق باشد. فیلمی تاریک است و در قلمرویی پرسه می زند که افرادی مثل دیوید فینچر داستان هایشان را در آن می بافند و حضور جیک جیلنهال خواه نا خواه حسی شبیه فیلم "Zodiac/زودیاک" ایجاد می کند.

9. کثافت 2013 (Filth)

10 فیلم برتر جنایی در قرن بیست و یک + عکس

یک پلیس فاسد ، دوقطبی و معتاد سعی می کند با کلک و حقه دوباره دل زنش را به دست بیاورد به همین دلیل دست به کارهای غیر منتظره ای میزند.

10. شبگرد 2014 (Nightcrawler)

10 فیلم برتر جنایی در قرن بیست و یک + عکس

در «شبگرد» جک جیلنهال در نقش مردی به نام لوئیس بلوم ظاهر شده است. بلوم به تازگی از کار بیکار شده و بر اثر یک اتفاق تصمیم می گیرد از حوادثی که در سطح شهر رخ می دهد فیلمهای اختصاصی تهیه کرده و آنها را به سردبیر خبر تلویزیون به نام نینا رومینا ( رنه روسو ) بفروشد. لوئیس که چندان با حرفه فیلمبرداری و خبرنگاری آشنا نیست ، خود را در موقعیت های خطرناکی قرار می دهد تا بتواند به هر طریقه ممکن تصاویر کمیابی را تهیه کرده و پول بیشتری بدست بیاورد.


منبع: سی و یک نما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی7 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    11 4
    کی گفته این فیلم ها بهترینن؟ مثلا شبگرد چی داشت؟ هیچکدام قابل مقایسه با شاترآیلند نیستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس