کد خبر 424933
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲

در تماس تلفنی "اسماعیل ولد الشیخ‌احمد" و "حسین امیرعبداللهیان" درباره آخرین تحولات یمن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش مشرق، در تماس تلفنی "اسماعیل ولد الشیخ‌احمد" و "حسین امیرعبداللهیان" آخرین تحولات یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نماینده دبیرکل سازمان ملل با اشاره به رایزنی‌هایش با گروه‌های یمنی و انصارالله نسبت به موفقیت راه کار سیاسی در یمن ابراز خوشبینی کرد.

وی افزود :قرار است گفتگوهای گروه یمنی 24 خرداد ماه جاری در ژنو آعاز شود و تلاش های دبیرکل برای توقف حملات به ویژه با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های نماینده دبیرکل و با انتقاد شدید از تدوام حملات سعودی به مردم بی دفاع یمن بر ضرورت توقف فوری حملات نظامی تاکید و با اشاره به محاصره انسانی علیه یمن خواستار تلاش موثر سازمان ملل متحد برای پایان دادن به این اقدامات ضد بشری شد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با حمایت از تلاش‌های سازمان ملل و با اشاره به طرح سیاسی 4 ماده ای ارایه شده از سوی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران تحقق گفتگوی یمنی_یمنی را بدون مداخله خارجی مهم خواند و اضافه کرد که سازمان ملل با اقدامات جدی و مبتنی بر منشور سازمان ملل متحد زمینه چنین تجاوزاتی را در جهان معاصر از میان بردارد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر حمایت ایران از وحدت و تمامیت ارضی یمن و کمک به مردم این کشور در مبارزه با تروریسم تاکید و با اشاره به تلاش دولت و مردم ایران در ارسال کمک های انسان دوستانه به سراسر یمن تجاوز سعودی به این کشور را خطایی استراتژیک و در تعارض با امنیت منطقه خواند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس