کد خبر 424527
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

وزیر ورزش آفریقای جنوبی ادعاهای مطرح شده در خصوص درگیر بودن این کشور در خرید امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۱۰ را رد کرد.

به گزارش مشرق، پس از دستگیری تنی چند از اعضای ارشد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) سه‌شنبه شب سپ بلاتر درست چهار روز پس از انتخاب مجددش به عنوان رئیس فیفا برای پنجمین دوره متوالی از سمت خود اعلام کناره‌گیری کرد تا موجی که به خاطر فسادهای اداری و مالی این نهاد به راه افتاده بود متلاطم‌تر از گذشته شده و ادعاهای جدیدی مطرح شود.

یکی از این ادعاها این است که ژروم والکه، دبیرکل فیفا به ‏جک وارنر، نایب رئیس پیشین فیفا و رئیس پیشین کنفدراسیون کونکاکاف 10 میلیون دلار پرداخت کرده است. این در حالی است که فیفا ‏اعلام کرده این پرداختی از سوی خولیو گراندونا، رئیس آرژانتینی کمیته ‏مالی فیفا که سال گذشته درگذشت، صورت گرفته بود.

وزارت دادگستری آمریکا که بررسی‌های خود در زمینه فسادهای مالی و اداری اخیر فدارسیون جهانی فوتبال را به طور گسترده آغاز کرده است، در عین حال خبر از وجود نامه‌ای داد که ژروم والکه در جریان این ‏پرداخت بوده است. ‏در این نامه که امضای رئیس وقت اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی پای آن دیده می‌شود از ‏والکه خواسته شده تا 10 میلیون دلار از بودجه عملیاتی کمیته برگزاری جام جهانی 2010 را در اختیار ‏پروژه‌ای که جک وارنر ریاست آن را برعهده داشت، قرار دهد.‏ وارنر یکی از اعضای فیفاست که هفته گذشته توسط پلیس زوریخ به منظور استرداد به مقامات قضایی آمریکا دستگیر شدند.‏

فیکیله اِم‌بالولا، وزیر ورزش آفریقای جنوبی با رد ادعادهای مطرح شده در خصوص درگیر بودن این کشور در خرید امتیاز میزبانی جام جهانی 2010 با حضور در کنفرانس خبری تأکید کرد: حقیقت این است که پرداخت رقم 10 میلیون دلاری بابت برنامه‌ای مصوب بود و این با رشوه دادن فرق دارد. کسانی که این ادعاها را مطرح می‌کنند باید اتهامات خود را به اثبات برسانند. از همین جا می‌خواهم هرگونه ادعایی مبنی بر اینکه ما برای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی 2010 حاضر به پرداخت رشوه شده‌ایم، رد کنم.

وی افزود: ما هنوز چیزی در این مورد از مقامات آمریکایی نشنیده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم که با ما تماس بگیرند. در ضمن علاقه‌ای نداریم در نبرد بین مقامات فدارسیون جهانی فوتبال و مقامات آمریکایی دخالت کنیم. فیفا باید برای فیفا صحبت کند. رئیس‌جمهور از من خواست تا این کنفرانس خبری را ترتیب دهم و شما را در جریان این ماجرا قرار بدهم که پولی که از آن بحث شده در همان زمان انتقال یافته بود. به مردم آفریقای جنوبی قول می‌دهم که گزارش تبانی در بازی‌ها را هم ارائه کنم، چون فکر نمی‌کنم فیفا هرگز چنین گزارشی را به ما ارائه دهد. ما با هرگونه فساد مقابله می‌کنیم و می‌خواهیم ورزشی پاک داشته باشیم. هرگز نباید نسبت به ورزش پاک ما شک و شبهه‌ای داشته باشید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس