کد خبر 424496
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹

پزشکان معتقدند رژیم غذایی سالم و مصرف برخی مواد غذایی، به افراد کمک می کند راحت بخوابند.

به گزارش مشرق، خروپف یکی از مشکلاتی است که کیفیت و کمیت خواب افراد را مختل می‌کند.

براساس بنیاد ملی خواب در آمریکا، تنفس پر سر و صدا به هنگام خواب یکی از مشکلات شایع در میان مردم در تمام سنین و جنسیت‌هاست که بالغ بر ۹۰ میلیون آمریکایی را تحت تأثیر خود قرار داده است. این عادت مزاحم زمانی رخ می‌دهد که عضلات گلو شل شده و گلو تنگ می‌شود و به طبع آن دیواره‌های گلو به هنگام تنفس به ارتعاش در آمده و تولید صدا می‌کند.

باید گفت که فاکتورهای متعددی در ایجاد این مشکل نقش دارند، ازجمله رژیم‌های غذایی در این امر بسیار تاثیر گذار هستند. چرا که مصرف غذاهای چرب باعث تورم و بزرگ شدن بافت گلو و سینوس‌ها شده و خروپف را تشدید می‌کند.

برای رهایی از این مشکل بهتر است این رژیم غذایی را پیش بگیرید

عسل
نوشیدن ترکیب عسل و چای پیش از خواب باعث کاهش خروپف می‌شود، چرا که عسل دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی بوده و تراکم در اطراف حنجره را کاهش می‌دهد.
لذا عسل می‌توان با عفونت مقابله کرده و غشای ملتهب را تسکین بخشد.

پیاز
اگر چه این ماده غذایی باعث بد بو شدن تنفس می‌شود اما یکی از ساده‌ترین راه‌های مقابله با خروپف است. پیاز حاوی خواص ضدالتهابی بوده و از گرفتگی بینی پیشگیری می‌کند. همچنین اجازه می‌دهد تا هوای بیشتری از طریق حلق و بینی در جریان باشد.

چای
چای نیز یکی از خوراکی‌های در دسترس بوده که با کاهش تراکم و خلط می‌تواند خروپف را از بین ببرد. بخار حاصل از چای به هنگام مصرف آن تا حد زیادی راه بینی را باز می‌کند.
لذا پزشکان توصیه می‌کنند که افراد برای رهایی از این مشکل مصرف چای نعناع را در برنامه غذایی خود بگنجانند. (نعناع دارای خاصیت طبیعی ضد احتقان) است.

زرد چوبه
کورکومین ماده‌ای فعال در زردچوبه بوده که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی به آن می‌دهد. این ادویه با محدود شدن راههای تنفسی مقابله کرده و خواب راحتی را به فرد هدیه می‌دهد.

ماهی
برای آن‌که از خوابیدن‌های پر سر و صدا خلاص شوید، بهتر است که ماهی را جایگزین گوشت قرمز کنید. چربی اشباع شده در گوشت قرمز باعث تورم بافت در گلو و سینوس‌ها شده و خروپف را تشدید می‌کند.

لذا توصیه می‌شود که ماهی را دروعده‌های غذایی خود بگنجانید، چراکه اسیدهای چرب ماهی باعث کاهش التهاب می‌شود.

منبع: شفا آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    برو بابا ما همه اینا رو می خوریم ولی هیچ فرقی نمی کنه
  • جواد ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    شاید این موارد ذکر شده تاثیر اندکی داشته باشد اما من با ورزش و رژیم هفت هشت کیلو کم کردم خرو پف شدیدم کلا خدارو شکر رفع شد
  • خادم ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    همه این خوراکی ها در سبدغذایی خانواده ما هستش؛ اما این مشکل خروپف هم هستش!!!!
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    بازیکن فوتباله!!
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    صادقیانه!
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    نه محسن مسلمانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس