جمعی از اعضای کنگره آمریکا روشن شدن نقش عربستان سعودی را در حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر خواستار شدند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «رند پال» سناتور جنجالی آمریکا که کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است با پیوستن به گروهی از نمایندگان کنگره انتشار بخشی از مدارک مرتبط با حوادث ۱۱ سپتامبر را خواستار شد که همچنان حالت محرمانه خود را حفظ کرده اند.

بخش اعظم این مدارک در سال ۲۰۰۴ منتشر شد اما ۲۸ صفحه از آن که گویا نقش دولت عربستان را در تامین مالی این عملیات تروریستی برملا می کند همچنان مخفی نگه داشته می شوند.

پال که به تازگی نام خود را با به تعویق انداختن تمدید قانون وطن پرستی آمریکا و نارضایتی از ادامه شنود مکالمات تلفنی شهروندان بر سر زبان ها انداخته است دیروز در اقدامی جدید انتشار این اسناد ۲۸ صفحه ای را خواستار شد. جالب آنکه پیشنهاد وی با استقبال برخی دیگر از نمایندگان کنگره مواجه شده است.

گفته می شود که انتشار این اسناد در بازنگری ماهیت روابط بین آمریکا و عربستان سعودی نقش مؤثری خواهد داشت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی مسلمان ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    بالفرض هم که عربستان نقش داشته ، مگر نه اینکه آمریکا شیطان بزرگ ودشمن اسلام ومسلمین است ؟؟؟ چرا شما طرف آمریکا را گرفته اید ؟؟ پس شعار مرگ بر استکبار جهانی چه شد ؟؟ شاید هم آمریکا استکبار جهانی نیست و عربستان مسلمان استکبار جهانی شده است ؟ نظرتان چیست که با کشور دوست یعنی آمریکای عزیز بر علیه کشور دشمن ومسلمان عربستان متحد شویم ؟ مگر نه اینکه ما داعیه اتحاد جهان اسلام را داشتیم ؟؟؟یا شاید هم نان به نرخ روز میخوریم ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس