بزرگ ترین خواهش من از شما مردم حزب الله و پیرو امام این است که قدر این امام را بدانید. همچون او در سراسر تاریخ تشیّع پیدا نخواهید کرد. از شما می‌خواهم که هیچ وقت امام را تنها نگذارید و همیشه پشتیبان او باشید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، آنچه آمد فرازی بود از وصیت‌نامه فرمانده رشید خراسانی سردار شهید سید ابوالفضل شاکری. در آستانه فرارسیدن بیست و ششمین سالگرد ارتحال معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) فرصتی دست داد تا با مروری گذرا بر بعضی از وصیت‌نامه‌های فرماندهان شهید خراسانی به جستجو درباره سفارشات و وصایای آن شهیدان معظم در پشتیبانی و حمایت از ولایت فقیه بپردازیم. آنچه از نظر شما می‌گذرد، برگزیده‌ای از جملات این شهدای معظم برای بیان احساس و عشق عمیق به حضرت امام‌خمینی رحمت‌الله علیه و ولایت فقیه است:

فرمانده شهید مجید افقهی فریمانی فرمانده گردان والعادیات تیپ 21 امام رضا(ع)

«از تمام شما می خواهم که چه در جبهه و چه در پشت جبهه اسلام و امام را یارى دهید. چه با خون و چه با بذل مال، دین خود را نسبت به اسلام ادا کنید تا در آن دنیا سربلند شوید.»

سردار جهادگر شهید سید محمدتقی رضوی معاون فنی مهندسی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)

«به‌ همه‌ امت‌ اسلامی‌ عرض‌ می‌کنم‌ که‌ قدر این‌ اسلام‌ و انقلاب‌ و امام‌ ومسؤولین‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ را بدانند و برای‌ نشان‌ دادن‌ این‌ قدرشناسی‌ تا جایی‌ که‌می‌توانند خدمت‌ کنند و سختیها و ناراحتی‌ها را تحمل‌ کرده‌ و در جهت‌ پیشبرد انقلاب‌ بکوشند.».

فرمانده شهید محمد فرومندی قائم مقام لشگر 5 نصر

« در میان فریادهای وااسلاما، فقط گوش به ندای امام امتداده و فرمانبر او باشید کهخیر و سعادت و دنیا و آخرت شما در گرو اطاعتپذیریاز ایشان است

پیروی و پشتیبانی از ولایت فقیه در وصیت‌نامه‌های فرماندهان شهید خراسان

فرمانده شهید کریم اندرآبی فرمانده گردان روح­الله لشگر 5 نصر

«امام را تنها نگذارید که تنها گذاشتن امام، تنها گذاشتن اسلام عزیز و امام حسین(ع) است.»

فرمانده شهیدعباس باقری تشکری جانشین گردان لشگر 5 نصر

«دست از امام و روحانیت برندارید . چون اگر خدای نکرده چنین اتفاقی بیفتد، بدتر از فلسطینی­ها به سر شما می­ آورند.»

فرمانده شهیدهاشم بندار فرمانده گردان لیله­القدر لشگر 5 نصر

«خدایا، رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی را که زندگی دوباره به ملت ایران داد، تا انقلاب حضرت مهدی(عج) نگهدار و سلامتی به او بده.»

فرمانده شهید محمد جعفر بیننده جانشین گردان جندالله لشگر 5 نصر

«با اهدای خونمان در راه حاکمیت الله، برافراشته نگه­داشتن پرچم لااله الاالله و پیروی از فرمان جانفزای امام امت، دست از یاری خلق ستم کشیده­ی کرد بر نخواهیم داشت.»

فرمانده شهید سید محمد پورنقی جانشین گردان

«از ملت ایران می­ خواهم که کوچکترین غفلتی در اطاعت از اوامر امام ننمایند و بدانند که پیروزی از آن ماست. با چنگ و دندان از این انقلاب و جمهوری اسلامی دفاع نمایند و همیشه در صحنه باشند و نگذارند که بی­ خدایان و منافقین، آبرو و حیثیت جمهوری اسلامی را لکه دار نمایند.»

فرمانده شهید محمدرضا پیله­وران مسئول واحد اطلاعات عملیات لشگر 5 نصر

«ما جوانان این امت با الهام از پیام­های پیامبرگونه اماممان جان بر کف نهاده، برای هدفی مقدس و فقط برای رضای خدا به جبهه آمدیم.»

فرمانده شهیدغلامرضا جنگی مسئول تدارکات لشگر 5 نصر

«غیبت نکنید. نمازتان را اول وقت بخوانید. از حضرت زهرا(س) الگو بگیرید. پیرو خط امام باشید.»

فرمانده شهید مجتبی جهانی دشت بیاض جانشین مخابرات

«پروردگارا، تو خود شاهد باش در راه تو قدم برداشتم و به عشق تو لباس رزم پوشیدم و با امام خمینی میثاق بستم و به او وفادارم، زیرا او به اسلام وفادار است و اگر هزار بار مرا بکشند و زنده­ام بکنند، دست از او نخواهم کشید.»

فرمانده شهید عبدالله درودی معاون گردان لشگر 5 نصر

«همچون کوه باشید و همچون کوه استقامت کنید. لحظه ­ای از نام خدا غافل نباشید. امام را تنها نگذارید که اوست افتخار ملت و رمز پیروزی.»

فرمانده شهید حسن درویشی فرمانده گردان ثارالله لشگر 5 نصر

«با تحقق جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی دیگر این جانب آرزویی در دل ندارم، مگر تداوم این حکومت و سپردنش به دست حضرت مهدی(عج).»

فرمانده شهید حسین دهنوی معاون گردان ادوات لشگر 5 نصر

«با جان و مال به انقلاب کمک کنید. امام را تنها نگذارید. اگر امام را تنها بگذاریم دچار عذاب الهی خواهیم شد.»

فرمانده شهید باقر رادمرد فرمانده گردان لشگر ویژه شهدا

«چون اطاعت از خدا و رسول و اولیای امور واجب است و با توجه به اینکه اما نایب بر حق امام زمان(عج) می­ باشد، با جان و دل و با طیب خاطر و با آگاهی و هوشیاری تمام عازم نبرد با کفار بعثی، بلکه با آمریکای جهانخوار می ­شوم.»

فرمانده شهید سید ابوالفضل شاکری فرمانده گردان لشگر 5 نصر

«بزرگ­ترین خواهش من از شما مردم حزب ­الله و پیرو امام این است که قدر این امام را بدانید. همچون او در سراسر تاریخ تشیّع پیدا نخواهید کرد. همواره در نمازهایتان او را دعا کنید و از خدا بخواهید که هرگز او را از شما نگیرد. قلب من جایگاه همیشگی اوست. از شما می­ خواهم که هیچ وقت امام را تنها نگذارید. و همیشه پشتیبان امام باشید و تک ­تک حرف­های پیامبرگونه ­اش را اجرا نمایید و پشت سر روحانیّت با قدم­های محکم و استوار حرکت کنید و نگذارید که یاوه گویان به شایعه علیه این نور چشمان اسلام بپردازند.»

فرمانده شهید احمد عبدالله­زاده مقدم فرمانده گردان حضرت قائم(عج) تیپ 21 امام رضا(ع)

«امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه­ ی خود پیاده کنید و از نعمت­های خدا قدردانی کنید. مخصوصاً نعمتی که خدا منّت گذاشته بر سر ما و آن رهبری امام امت است و شکرگزاری از این نعمت؛ گروه گروه نشدن، حفظ و وحدت و به وظیفه ­ی خود و دستورات رهبری عمل کردن است.»

فرمانده شهید محمد صادق قدسی فرمانده گردان شهید بهشتی لشگر 5 نصر

«امام عزیز راه را به ما نشان داده است. اگر سستی و تنبلی کنیم، در حقیقت حرف مولایمان را گوش نکرده ­ایم. زیرا رهبر ما یک عمر با طاغوت­ها آشکارا و مخفی مبارزه کرد. سعی کنیم همیشه گوش به فرمان آن بزرگوار باشیم. مبادا امام را تنها بگذاریم. صدای هل من ناصر ینصرنی را بشنویم و لبیک نگوییم! به حرف­های منافقین گوش ندهیم.»

فرمانده شهید محمدعلی قدمیاری جانشین واحد اطلاعات عملیات لشگر 5 نصر

«ان­ شاءالله_ همانطوری که آرزوی همه­­­­ی ماست_  این انقلاب را به رهبری امام عزیز به انقلاب حضرت مهدی(عج) پیوند خواهیم داد. ما سرباز امامیم و جانباز وطن عزیز اسلامیم و مایه افتخار و سرافرازی من می ­باشد.»

فرمانده شهیدغلام­رضا مزدستان مسئول واحد اطلاعات عملیات تیپ 21 امام رضا(ع)

«امام امت، این اسوه ­ی حسنه­ ی اخلاص و تقوی را یاری کنید و همیشه دعاگوی وجود شریفش باشید.»

فرمانده شهید جهانگیر نارنجی فرمانده گردان مهندسی رزمی ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی خراسان

«اسلامی باشید. امام و انقلاب را تنها نگذارید و وحدت کلمه داشته باشید، چون اگر وحدت داشته باشید شرق و غرب هیچ غلطی نمی ­توانند بکنند.»

فرمانده شهید مسعود افشاریان شاندیز فرمانده گردان کوثر تیپ 21 امام رضا(ع)

«به امام عزیز، خمینی بت شکن که الگوی مقاومت و اسطوره سازش ­ناپذیر است سوگند می­ خورم که همیشه ناصر و پشتیبانت باشم، به حجتی که یاری تو یاری اسلام است و به حجتی که راه تو، راه حسین(ع) و راه تمام شهیدان به خون خفته است.»

فرمانده شهید سید محسن حسنی فرمانده گردان روح­الله لشگر 5 نصر

«خط خودتان را از امام و ادامه دهندگان راهش جدا نکنید.»

فرمانده شهید کاظم خائف فرمانده گردان ادوات

«امروز زمانی است که اسلام واقعی به رهبری امام امت قیام کرده و مبارز و پشتیبان می­ خواهد.»

فرمانده شهیدعباس شعیبی فرمانده گردان ادوات

«فقط دنبال مکتب ولایت حرکت کنید که ولایت صراط مستقیم است.»

فرمانده شهیدعلی صمدیان فرمانده گردان ادوات لشگر 5 نصر

«شما ای امت حزب­ الله که تاریخ به ­سان شما را به جز در یک برهه از صدر اسلام سراغ ندارد بدانید تنها ریسمان محکم، پیوند با ولایت فقیه است و سپردن تمام هستی خویش به او که راه یافته و شما را با خود همراه کرده است. خدایا یک لحظه بودن امام.»

فرمانده شهید محمد مهدی عطاران فرمانده گردان امام رضا(ع) لشگر ویژه شهدا

«بعد از شهید شدنم از شما انتظار دارم که امام را تنها نگذارید و کاری نکنید که اسلحه من بر زمین بماند.»

فرمانده شهید اسدالله کشمیری فرمانده طرح و عملیات لشگر ویژه شهدا

«مبادا اماممان را تنها بگذارید که خدای نکرده خون شهدا پایمال گردد. حمایت از امام و ولایت فقیه، حمایت از ائمه(ع) و رسول­ الله(ص) است. پس مواظب باشید که خداوند در این موقعیت حساس شما را امتحان می­ کند.»

منبع فرهنگنامه جاودانه­ های تاریخ

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس