مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: یکی از مهمترین محورهای نهضت حضرت امام خمینی (ره) استکبارستیزی بود و ایشان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توجه ویژه ای به بحث استکبارستیزی داشتند.

به گزارش مشرق، سردار محمد علی آسودی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محورهای نهضت حضرت امام خمینی (ره) استکبارستیزی بود، گفت: امام (ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به بحث استکبارستیزی داشتند و انقلاب اسلامی ایران اساسا آمده تا به همه مستکبران عالم بگوید ظلم نکنید.

وی افزود: انقلاب اسلامی برای مستضعفین جهان نیز حامل پیام بود و آن اینکه زیر بار ظلم نروید و حضرت امام (ره) روی یک نکته اساسی دست گذاشتند و با استکبارستیزی می خواستند جلوی زیاده خواهی ها و ظلم های استکبار را بگیرند. شعار اسلام نیز همین بود و شعار انقلاب بر مبنای شعار اسلام تبیین شده است.

آسودی با بیان اینکه امام (ره) در سالهای ۴۱ و ۴۲ یار و همراهان زیادی نداشتند ادامه داد: یاران امام (ره) در ابتدا بسیار کم بودند اما ایشان بدون هیچ گونه ترس و ملاحظه ای آمریکا و رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار دادند.

معاون سابق فرهنگی و تبلیغاتی سپاه پاسداران گفت: برخی نقل کرده اند که از دربار به امام (ره) پیام دادند که هر کاری می خواهی انجام بده اما با آمریکا و اسرائیل کاری نداشته باش و ایشان می فرمایند که بنده اصلا با همان ها کار دارم.

وی افزود: از ابتدا امام (ره) روحیه استکبارستیزی و به ویژه روحیه آمریکاستیزی و مقابله با منبع فساد یعنی رژیم صهیونیستی را در خود داشتند و محور اساسی کار ایشان بر این مبنا بوده است.

آسودی با اشاره به اینکه کسانی که خود را خط امامی می دانند باید بدانند که محور نظریات امام (ره) استکبارستیزی است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب نیز امام (ره) بر مواضع خود پافشاری کرد و تا آخرین لحظه عمر خود دست از استکبارستیزی برنداشتند و شعارهایی که ایشان علیه آمریکا و اسرائیل سر دادند تندترین و کوبنده ترین شعارها بود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمودند که ما آمریکا را زیر پا له می کنیم و این شعار بسیار شعار محکمی است و ایشان، آمریکا را در مقابل ایران هیچ دانسته و قدرت را از آن خداوند می دانند. تا زمانی که ما قدرت را از آن خداوند بدانیم، از قدرت های پوشالی ترس و واهمه ای نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امام (ره) از ابتدا گفتند که اگر مسلمانان جهان هر کدام یک سطل آب بریزند، رژیم غاصب صهیونیستی را آب خواهد برد، گفت: این نشان دهنده قاطعیت ایشان در بحث استکبارستیزی است و در وصیتنامه امام (ره) این روحیه استکبارستیزی به شکل برجسته ای وجود دارد.

آسودی تصریح کرد: امام (ره) در سلسله سخنرانی ها، بیانات و وصیتنامه خود به شدت به مبارزه با استکبار توصیه می کنند و اینکه این روزها برخی روحیه سازش کارانه ای دارند و اظهار می کنند که مردم خسته شده اند و خواستار صلح هستند و می خواهند با آمریکا ارتباط برقرار نمایند و آمریکا را کدخدا می دانند باید به این مسئله توجه داشته باشند که این مباحث با روحیه امام (ره) سازگاری نداشته و در نظر ایشان سازش با آمریکا امکان ندارد و رابطه آمریکا با ایران را ایشان رابطه گرگ و میش می دانند.

معاون سابق فرهنگی و تبلیغاتی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امام (ره) آمریکا را گرگی می دانستند که همیشه به گله ها حمله می کند، گفت: برخی باید این نظرات را مطالعه کنند و به سمتی نروند که روح بلند امام (ره) از آنها ناراضی باشد. قطعا اگر کسانی به ویژه مسئولین خلاف آنچه امام (ره) در وصیتنامه خود قید کرده و آن اینکه شما باید روحیه استکبارستیزی و آمریکاستیزی داشته باشید حرکت کنند، ایشان را ناراضی کرده اند.

وی گفت: روحیه استکبارستیزی به عنوان یک راهبرد اساسی و محور اساسی تا حضور حضرت قائم (عج) باید در دستور کار همه باشد. وصیتنامه ایشان به حدی کامل و جامع است که هیچ نهاد و قوه ای نمی تواند بگوید ما را خطاب قرار نداده است.

آسودی در پایان با بیان اینکه امام (ره) در وصیتنامه خود، مجلس، دولت، وزارت خارجه و همه نهادها و مردم را مورد خطاب قرار داده است، گفت: امام (ره) برای همه تعیین تکلیف کرده اند و رهبر فرزانه انقلاب نیز پاسدار آرمان های انقلاب هستند و اگر جایی نیاز به نرمش قهرمانانه باشد، ایشان رهنمودهایی را ارائه خواهند کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس