کد خبر 423219
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

فرمانده پلیس استان الانبار گفت: نیروهای ارتش و بسیج مردمی حلقه محاصره شهر الرمادی را تنگ‌تر و داعش را مجبور به عقب نشینی از بخش‌هایی از این مناطق کردند.

به گزاش مشرق، منابع امنیتی عراق روز شنبه اعلام کردند با ادامه پیشروی ارتش و بسیج مردمی عراق، حلقه محاصره شهر الرمادی مرکز استان الانبار که در تصرف گروه داعش قرار دارد، تنگ‌تر شده است.

منابع امنیتی افزودند نیروهای ارتش و مردمی وابسته به بسیج مردمی در ادامه عملیات نظامی با هدف محاصره تروریست‌های داعش در شهر الرمادی، روز شنبه مناطقی از غرب این شهر را از حضور افراد مسلح پاکسازی کردند.

تروریست‌های تکفیری داعش از دو هفته پیش شهر بزرگ الرمادی و مناطق اطراف آن را تحت اشغال خود درآورده اند.

یک سرهنگ ارتش عراق گفت: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی امروز پس از درگیری شدید با عناصر داعش، اداره راهنمایی و رانندگی استان الانبار واقع در پنج کیلومتری غرب الرمادی را آزاد کردند.

نیروهای بسیج مردمی متشکل از گروههای شیعه و جوانان داوطلب عراقی در کنار ارتش نقش مهمی در نبرد با تروریست‌های داعش در استان الانبار دارند.

سرلشکر «هادی رزیج» فرمانده پلیس استان الانبار هم گفت: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی با آزادی اداره راهنمایی و رانندگی و دانشگاه الانبار در غرب و جنوب شهر الرمادی حلقه محاصره این شهر را تنگ‌تر و داعش را مجبور به عقب نشینی از این مناطق کردند.

وی افزود: مرحله دوم از عملیات ارتش با مشارکت یگان‌های مهندسی برای شناسایی مناطق مین گذاری شده و ساختمان‌های بمب‌گذاری شده توسط داعش، آغاز شده است.

عناصر داعش پیش از عقب نشینی از مناطق تحت کنترل خود، مسیرهای اصلی و فرعی و نیز بیشتر ساختمان‌های مسکونی و دولتی را بمب‌گذاری می‌کنند تا از این طریق روند پیشروی ارتش عراق را کندتر کنند.

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در روزهای گذشته توانستند مناطق الطاش، الحمیریه و دانشگاه بزرگ الانبار را در جنوب الرمادی از اشغال داعش آزاد کنند.

در همین حال رسیدن نیرو و تجهیزات نظامی به مناطق محیط الرمادی ادامه دارد و نیروهای عراقی در انتظار چراغ سبز «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور، خود را برای عملیات بزرگ باز پس گیری شهر از داعش آماده می‌کنند.

کاروانی از نیروهای بسیج مردمی که از بصره و از طریق کربلا به منظور پشتیبانی از نیروهای نظامی موجود در الانبار و مشارکت در عملیات بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل داعش عازم این مناطق شده‌اند، به اطراف شهر الرمادی رسیدند.

اعضای این کاروان تنها منحصر به رزمندگان بسیج مردمی نیست بلکه برخی از شیوخ و سران عشایر نیز که عازم پشتیبانی از عشایر الانبار هستند به آن پیوسته‌اند. این سران عشایر از تجهیزات و استحکامات نظامی موجود در اطراف الرمادی برای آغاز عملیات آزادسازی این شهر ابراز رضایت کردند.

عناصر داعش ۱۷ فوریه گذشته (۲۷ اردیبهشت) در یک عملیات بی سابقه و با استفاده از یک رشته عملیات گسترده انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده ، به داخل شهر الرمادی حمله و نیروهای امنیتی عراق را پس از یک سال مقاومت به عقب نشینی از این شهر وادار سازند.

{$sepehr_album_27204}






منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • 100 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    امیدوارم یک روز همین نزدیکی ها خبر نابودی کل داعش را بشنوم
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    الحمدلله رب العالمبن سلام بر رهروان حسین(ع)
  • داش مد ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    عکس دومی همون رمبو عراقيها نیست؟!؟!؟!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس