کد خبر 423114
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

مدیر اورژانس وزارت بهداشت یمن در استان صعده اعلام کرد که تنها در طول یک ماه حملات عربستان به این استان ۶۱۷ تن شهید و زخمی شدند.

617شهید و زخمی در ماه اول تجاوز عربستان به صعدهبه گزارش مشرق، خبرگزاری «خبر» منابع رسمی در استان صعده اعلام کردند، تعداد کسانی که در جریان حملات جنگنده‌های سعودی به یمن از 26 مارس تا اول می ( شش فروردین تا 11 اردیبهشت) شهید و یا مجروح شدند به 617 نفر رسید.

حسن المولف مدیر اورژانش دفتر بهداشت و جمعیت در استان صعده به خبر گفت: در حملات هوایی و توپخانه ای که در فاصله زمانی مزبور از مرزهای سعودی به سمت یمن صورت گرفته است، 617 نفر شهید و مجروح شدند.

وی در توضیح این آمار افزود: از این تعداد 411 نفر به بیمارستان های صعده منتقل شدند و  یکصد و 13 نفر از آنان شهید و 298 نفر مجروح شدند.

تقسیم بندی قربانیان از نظر سنی و جنسیتی

وی گفت دفتر بهداشت کل استان صعده در راستای تاکید بر لزوم صحت آمار قربانیان این حملات، برگه های مربوط به ثبت مشخصات قربانیان را به دو دسته تقسیم کردند که در آن این افراد بر اساس سن و جنسیت دسته بندی شده‌اند تا اطلاعات مربوط به آنان به سهولت قابل دسترسی باشد.

المولف توضیح داد: از بین قربانیانی که به بیمارستان های صعده منتقل شدند، 77 نفر کودک بودند که 22 نفر از آنان به شهادت رسیده و 52 نفر نیز مجروح بودند.

به گفته وی از نظر گروه سنی نیز 334 نفر بالای 18 سال به بیمارستان منتقل شدند که 88 نفر از آنان به شهادت رسیده و  246 نفر نیز مجروح بودند.

دکتر مولف یادآور شد که در این فاصله زمانی ( 26 مارس تا امروز) از بین قربانیان زن و مرد حملات جنگنده های سعودی 63 نفر زن بودند که 29 نفر از آنان به شهادت رسیده و 34 نفر نیز مجروح شدند.

حمله به بیمارستان نظامی

احمد الجائفی مسئول امداد رسانی بیمارستان نظامی در صعده نیز گفت: اوضاع انسانی در این استان فاجعه بار است؛ زیرا در شرایطی که تعداد قربانیان بسیار زیاد است، دارو نایاب و فرآورده های نفتی نیز تمام شده است و این وضعیت بر فعالیت بیمارستان ها تاثیر منفی دارد، به گونه ای که امکان راه اندازی موتورهای برق برای استفاده از تجهیزات پزشکی و در نتیجه ارائه خدمات پزشکی به قربانیان حملات هوایی عربستان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: بیمارستان نظامی در صعده در برخی مناطق با همکاری دفتر بهداشت صعده مراکز درمانی ایجاد کرده و خدمات پزشکی را به نیازمندان ارئه می دهد و تلاش دارد بر مشکلاتی که با آن دست به گریبان است، فائق آید.

محمد عبدالوهاب حجر مدیر بیمارستان الجمهوری در صعده نیز اظهار داشت: بیمارستان این استان بیش از 57 کودک را پذیرش کرد که از این تعداد 22 نفر به شهادت رسیده و 25 نفر مجروح شدند.

به گفته وی همچنین 62 زن پذیرش شدند که 12 نفر از آنان شهید شده و 50 نفر مجروح شدند به اضافه اینکه 35 سالخورده به بیمارستان منتقل شدند که شدت مجروحیت آنان متفاوت است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    انا یمانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس