امشب تکلیف قهرمانی جام پادشاهی اسپانیا به میزبانی استادیوم نیوکمپ روشن می‌شود و طی آن بارسلونا و اتلتیک بیلبائو برابر یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

به گزارش مشرق، قبل از بازی‌های برگشت از مرحله نیمه نهایی جام پادشاهی اسپانیا قرار بر این بود که دیدار فینال در استادیوم سانتیاگو برنابئو برگزار شود اما رئال مادرید که مطمئن شده بود در فینال نیست اجازه ندارد تا این استادیوم محل برگزاری فینال باشد. فدراسیون فوتبال اسپانیا هم خیلی تلاش کرد تا فلورنتینو پرس را راضی کند اما برنابئو گزینه‌ای بود که از قبل خط خورده بود و دیگر امیدی به پایتخت وجود نداشت.

بعد از مشخص شدن فینالیست‌ها یعنی بارسلونا و اتلتیک بیلبائو پیشنهاد اول استادیوم سان مامس بود اما پس از حمله هواداران نماینده باسک به اتوبوس تیم فوتبال اسپانیول، تیم دوم کاتالونیا، فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز از این انتخاب خود صرف نظر کرد. گزینه‌های دیگری از جمله استادیوم مستایای والنسیا و سانچس پیسخوان سویا نیز روی میز فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ آمد و شد داشتند اما در نهایت این نیوکمپ بود که انتخاب شد. بارسلونا هم متعهد شد تا نیمی از استادیوم با رعایت کامل عدالت در اختیار هواداران اتلتیک بیلبئو قرار بگیرد که اتفاقا تعدادشان هم کم نیست.

بارسلونا 36 بار در این جام حضور داشته و از این لحاظ تنها یک رقیب جدی به نام رئال مادرید دارد که 39 بار در این تورنمنت بزرگ درخشیده است.

کوپادل‌ری از سال 1903 به صورت رسمی هر سال برگزار شده و بارسلونا با 26 قهرمانی در این جام بالاترین تعداد قهرمانی را به نام خود ثبت کرده است. اتلتیک بیلبائو نیز با 23 بار قهرمانی از این لحاظ در رتبه دوم ایستاده و رئال مادرید با 19 بار قهرمانی در رتبه سوم قرار دارد.

قهرمانی در این دیدار بزرگ دومین جشن قهرمانی را پس از قهرمانی در لالیگا نصیب آبی و اناری‌ها خواهد کرد و پس از آن هواداران بارسا در انتظار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا خواهند بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس