کد خبر 422491
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۷

سازمان ملل اعلام کرد با سقوط شهر الرمادی به دست عناصر داعش، بحران انسانی در این شهر بالا گرفته و در پی آن 85 هزار نفر از ساکنان این شهر به خاطر ترس از داعش فرار کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل متحد روز جمعه با بیان اینکه 85 هزار نفر از ساکنان الرمادی گریخته اند، از مسئولان عراقی خواست که اجازه دهند آواره ها با آزادی تردد کنند.

«ویلیام اسپیندلر» سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در این باره گفت: از 15 ماه می حدود 85 هزار نفر از شهر الرمادی و اطراف آن فرار کرده اند.

وی افزود: شهروندان فراری از شهر الرمادی تلاش کردند به مناطق دیگر عراق به ویژه بغداد وارد شوند، ولی سختگیری مسئولان عراقی مانع از ورود آنها به این مناطق شده و شرایط آنها بعد از موج گرمای شدید در عراق که در حال حاضر به 40 درجه می رسد، وخیم تر شده است.

طبق آمارهای سازمان بین المللی مهاجرت شمار آوارگان روز به روز بیشتر می شود و تعداد آنها در عراق بالغ بر 2.8 میلیون نفر است.

این ارقام وحشتناک از شمار آوارگان باعث شده است سازمان های بین المللی در مورد موج جدید آوارگی در عراق زنگ خطر را به صدا در بیاورند، چرا که علیرغم کمک های انسانی سازمان های بین المللی به ده ها هزار عراقی ، این کمک ها جوابگو نبوده و سرنوشت آوارگان عراقی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس