یورو لیگ محبوبیت چمپیونز لیگ را ندارد. حتی بعضی از تیم‌ها، به خصوص تیمهای انگلیسی، آخر فصل نشان دادند چندان علاقه‌ای به کسب سهمیه‌ی این جام ندارند. اما بازی امشب به چند دلیل، اهمیت زیادی دارد و باید تماشایش کرد

به گزارش مشرق، سویای اونای ایمری تنها یک امتیاز تا رده‌ی چهارم لالیگا و والنسیا کم آورد. برای همین حساسیت بازی امشب برایش دو برابر است، چون قهرمان یوروپا لیگ جوازِ صعود مستقیم به چمپیونز لیگ سال آینده را کسب خواهد کرد. سویا برای قهرمانی فصل گذشته‌اش از راه بسیار سخت و نفس‌گیری گذشت و نهایتا با دو بار پیروزی در ضربات پنالتی و یک گل دقایق پایانی، جام را برد. اما داستان این فصل آنها، داستانی کاملا متفاوت بوده است.
 
نکات کلیدی
 
1-سویا در جام امسال از 14 بازی تنها 1 باخت داشته و 26 گل به ثمر رسانده است.
2-دنیپرو که اولین فینالِ معتبرِ اروپایی تاریخش را تجربه می‌کند، در 16 بازی تنها موفق به کسبِ 7 پیروزی شده است. با این حال شاگردان میرون مارکویچ از سد بزرگانی مثل آژاکس، المپیاکوس و ناپولی گذشته‌اند.

3-دنیپرو ممکن است مجبور شود امشب در ورشو بدون ستاره‌اش یون سلزنیوف بازی کند (مصدومیت زانو).

4-سویا غیر از نیکو پارخا و سباستین کریستوفورو که مدتهاست مصدوم هستند، مصدوم دیگری ندارد.

5-دنیپرو با پیروزی در بازی امشب می‌تواند بعد از دینامو کیف و شاختار دونتسک، لقب سومین تیم اوکراینی را بگیرد که یک جام اروپایی معتبر برده است.

6-کارلوس باکا تنها بازیکنی از سویا بوده که در تمامِ مسابقات این جام بازی کرده است.

7-سویا از 9 بازی گذشته‌ی خودش در این جام، 8تا را برده است.

8-سویا در 7 بازی گذشته‌ی خودش در این جام، در هر بازی حداقل 2 گل زده است.

دلایلی برای تماشای فینال یورو لیگ

دلایلی برای تماشای فینال یورو لیگ

روبرتو مارتینس برای رسیدنِ به چمپیونز لیگِ سالِ آینده تقریبا نیمی از لیگ برتر را فدای یوروپا لیگ کرد و نهایتا هم قمارش شکست خورد. سهمیه‌ی مستقیمِ چمپیونز لیگ قطعا انگیزه‌ی بزرگی برای تیمهای کوچکتر لیگ‌های اروپایی است و به همین دلیل فینال امشب را جذاب‌تر از همیشه می‌کند. ولی دلایل دیگری هم برای تماشای بازی سویا – دنیپرو هست.

در حالی که رئالِ مادرید و بارسلونا تمامِ چشمها را در فوتبال جهان به خودشان خیره کرده‌اند، سویا بی سر و صدا بدل به قدرت اول دومین رقابت مهمِ اروپایی شده است. سویا در 2006 و 2007 با خوانده راموس قهرمان جام یوفا شد و حالا اگر با اونای امری موفق به دفاع از عنوان سالِ گذشته‌اش بشود، رکوردِ لیورپول و اینتر و یوونتوس را خواهد شکست و با چهار قهرمانی در صدر قرار خواهد گرفت. در ضمن سویا بدل به تنها تیمی در تاریخ این رقابت‌ها خواهد شد که دو بار از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کرده است. رئال یک بار در سال‌های 85 و 86 دو بار پشت سر هم قهرمان شد.

اونای امری در حال حاضر هواخواهان زیادی در سرتاسر اروپا پیدا کرده است. از وستهم گرفته تا میلان، و حتی رئال، شایعه‌ی مقصد بعدی مربی سابق والنسیا به گوش می‌رسد. اما اگر او موفق شود تیمش را دوباره قهرمان یوروپا لیگ کند، آیا حضور در چمپیونز لیگ را رها خواهد کرد و به لندن یا میلان مهاجرت خواهد کرد؟ بعید است.

در سوی دیگر هم یون کونوپلیانکا، بالِ هجومی دنپیرو است که ژانویه‌ی گذشته تا آستانه‌ی پیوستن به لیگ برتر و لیورپول هم پیشرفت. کونوپلیانکای 25 ساله بالی سریع و با تکنیک است که حرکات عرضی و قطری کشنده‌ای دارد. او که در 209 بازی برای دنیپرو 45 گل زده، تابستان امسال قراردادش با باشگاه اوکراینی به پایان می‌رسد و به احتمال زیاد به تاتنهام یا اورتون خواهد پیوست. تماشای بازی کونوپلیانکا و البته سلزنیوف (اگر مصدومیتش برطرف شده باشد)، بازیکنانی که ناپولی و آژاکس را به زانو درآوردند، یکی دیگر از جذابیت‌های این بازی خواهد بود.

منبع: آی اسپورت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس