کد خبر 421758
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

فرمانده عملیات الانبار از آزاد سازی ۶۵ کیلومتر از الرمادی و ادامه پیشروی های نیروهای مردمی و امنیتی در این استان خبر داد.

به گزارش مشرق، پایگاه المسله نوشت: قاسم المحمدی فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: 65 کیلومتر از مناطق الرمادی آزاد شده است و نیروهای امنیتی این شهر را از دو محور محاصره کرده اند.

وی افزود: نیروهای امنیتی، مردمی و عشایری بر گذرگاه های مهمی که داعش برای حمایت مالی و فرار از آنها استفاده می کردند مسلط شده اند.نیروهای امنیتی در حال حاضر الرمادی را از جنوب و غرب محاصره کرده اند و داعشی ها راه فراری جز مرگ یا تسلیم شدن ندارند.

فرمانده عملیات الانبار از زمانبندی عملیات مشترک در آزادسازی الانبار تمجید کرد.

روز گذشته فرماندهی عملیات مشترک عراق عملیات آزاد سازی الانبار را آغاز کرد و نیروهای مردمی از عملیات لبیک یا حسین برای آزادسازی مناطق شمال صلاح الدین و الانبار خبر دادند. کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد: نبردی که روز گذشته شروع شده است، مقدمه‌ای برای برای نبردهای اصلی است که شامل قطع امدادرسانی میان موصل و الانبار نیز می‌شود.

عملیات لبیک یا حسین برای آزادسازی مناطق باقی مانده استان صلاح الدین و محاصره الانبار آغاز شده است.

از سوی دیگر شبکه المیادین به نقل از منابع میدانی در الانبار اعلام کرد: دانشگاه الانبار تا عصر امروز به کنترل نیروهای امنیتی و مردمی عراق در می‌آید.

آزاد سازی ۶۵ کیلومتر از الرمادی

بازپس‌گیری دو منطقه در جنوب الرمادی

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که دو منطقه الطاش و الحمیره را در جنوب الرمادی مرکز استان الانبار بعد از درگیری‌های شدید با داعش آزاد کرده است.

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مردمی، تروریست ها داعش را در مناطق البوجواری و منطقه 600 در شمال تکریت به محاصره درآورده اند.نیروی هوایی نیز ادوات تروریست‌های داعش را در منطقه الکسارات در استان صلاح الدین هدف قرار داده اند.

در این بیانیه همچنین از آزادسازی ساختمان اداره دفاع در بیجی در استان صلاح الدین خبر داده شده و آمده است: الحویجه نیز مشمول عملیات لبیک یا حسین قرار می گیرد.

قطع خطوط امدادرسانی داعش در الرمادی

وزارت دفاع عراق از قطع خطوط امدادرسانی داعش در الرمادی خبر داد و اعلام کرد: نیروهای امینتی و مردمی داعشی ها را از همه سو در محاصره قرار داده اند وعملیات آزاد سازی به خوبی پیش می رود. نیروهای امنیتی و مردمی منطقه المجره و العنکور اول و دوم و منطقه البو مرعی در  مجاورت دریاچه الحبانیه و نیز جاده استراتژیک از روستای المجره و پل مجاور کیلومتر 35 را از آزاد پس گرفته اند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق همچنین از هلاکت وزیر جنگ داعش که افسر عالی رتبه رژیم بعث سابق عراق بود به همراه 17 داعشی دیگر در حمله نیروی هوایی عراق و نیز انهدام مرکز مهم ارتباطات داعش طی عملیاتی دقیق در ناحیه الدجیل در جنوب صلاح الدین خبر داده شد است.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: در عملیات آزاد سازی جاده استراتژیک روستای المجره و پل مجاور منطقه کیلومتر 35 ، بیش از 86 بمب کارگذاشته شده در این جاده خنثی شد در منطقه مجاور دریاچه الحبانیه و مناطق العنکور و المجره نیز 40 بمب منفجر و خنثی شد. در این عملیات تعدادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند که برخی از آنها تابعیت پاکستانی داشتند.

اسارت صدها داعشی در الرمادی به دست حزب الله عراق + فیلم

حزب الله عراق موفق شده تا طی عملیات گسترده‌ای در حومه شهر الرمادی صدها داعشی را به اسارت در آورد.

شبکه خبری المیادین با انتشار فیلمی از صدها اسیر داعشی در عراق خبر داد که گردان‌های حزب الله عراق موفق شده‌اند طی عملیات کسترده‌ای در حومه شهر الرمادی صدها داعشی را به اسارت درآورند.

گردان‌های حزب الله عراق با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده‌اند که پس از هماهنگی با نیروهای امنیتی موفق شده‌اند تا در حومه شهر الرمادی صدها داعشی غیر عراقی را به اسارت درآورند، همچنین آنان تاکید کرده‌اند که با این عملیات شهر الرمادی از سه طرف محاصره شده است.

همچنین نیروهای داوطلب مردمی موفق شده‌اند کنترل مناطق المجر، البومرعی، العنکور الاولی و العنکور الثانی در حومه شهر الرمادی را در دست بگیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس