کد خبر 421747
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

بازار اجاره متاثر از تسهیلات 80 میلیون تومانی توانست جانی دوباره بگیرد و پر رونق گردد .

 به گزارش مشرق، افزایش نرخ تسهیلات مسکن نه تنها در بازار خرید وفروش اثر گذار بوده بلکه در بخش رهن و اجاره نیز موثر بوده واین بازار را تکان داده است به نحوی که این تسهیلات، بازار خرید و فروش مسکن را به خصوص در بحث اجاره تحت تاثیر قرار می دهد و رونق به این بازار را باز می گرداند.

اما هر ساله و در آستانه فصل نقل و انتقالات بازار اجاره پر رونق گشته و میزان جابه جایی ها دو برابر خواهد شد، این در حالی است که امسال و سال آینده با ابلاغ تسهیلات مسکن، بازار اجاره رنگ دیگری می گیرد و قیمت ها تغییر چندانی نخواهد کرد.

با دریافت تسهیلات 80 میلیون تومانی، اکثر مستاجرانی که چشم انتظار افزایش تسیهلات بوده اند از این فرصت استفاده کرده و می توانند واحد کوچکی برای خود خریداری کنند و این موضوع باعث می شود سال آینده از  میزان  اجاره نشین ها کاسته شود.

اما از سوی دیگر بازار اجاره در ماه گذشته بر خلاف سال هاَی گذشته پر رونق بوده و به گفته مسئولان، بازار مسکن ماه طلایی راه سپری کرد و میزان رهن واجاره همزمان با کاهش نرخ سود بانکی تغییر چندانی نکرد.

گزارشات میدانی نیز حاکی از آن است که افزایش نرخ تسهیلات ، بر میزان اجاره بها در سال آینده تاثیر گذار بوده و قیمت ها همانند امسال افزایش نخواهند یافت.

در ادامه این گزارش ؛یکی از مشاوران املاک در این خصوص معتقد است که بازار اجاره سال آینده از امسال پر رنگ تر خواهد بود و ممکن است که قیمت ها نیز کاهش یابد.

حال باید منتظر ماند و دید که این تسهیلات 80 میلیون تومانی سال آینده چه اثری بر بازار اجاره بها و خرید خانه تهران خواهد گذاشت.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    تشريف ببريد وسري به بنگاهها بزنيد افزايش قيمت كمتر از ده ميليون تومان نيست چطوري شما ميفرمائيد تاثيري ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس