کد خبر 421720
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

حزب‌الله لبنان دیروز دو تن از شهدای خود را در مراسم باشکوهی تشییع و به خاک سپرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد نوشت: حزب‌الله لبنان و حامیان مقاومت در این کشور دیروز پیکر شهید مجاهد محمد حسین محمد شقیر ( ذوالفقار الحسینی ) را که در هنگام انجام مسئولیت جهادی خود به شهادت رسیده بود،‌ تشییع کردند. این مراسم با حضور شخصیت‌‌ها و فعالان اجتماعی و شهری و جمع گسترده‌ای از مردم برگزار شد.

حزب‌الله لبنان و اهالی دو منطقه الصرفند و الغازیه و همچنین منطقه الزهرانی شهید عدنان سبلینی (الحر الحیدری)‌ را که در جریان انجام مسئولیت جهادی،‌ به شهادت رسیده بود، تشییع کردند. این مراسم از مقابل بیمارستان شیخ راغب حرب آغاز شد و کاروان مذکور شهید را تا روستای الصرفند زادگاهش بدرقه کردند.

حزب‌الله در سالگرد آزادی جنوب لبنان، شهادت 9 تن از رزمندگان خود از جمله یک فرمانده را در درگیری‌های منطقه قلمون سوریه اعلام کرد. این شهدا در عملیات آزادسازی ارتفاعات استراتژیک «تله الثلاجه» در منطقه «جرود الفلیطه» قلمون سوریه شهید شدند.

این شهدا با نثار خون خودشان سبب آزادی ارتفاعات استراتژیک «تله الثلاجه» شدند. بین این شهدا، شهید غسان فقیه(ساجد) از فرماندهان میدانی ارشد حزب‌الله لبنان حضور دارد.

شهدای عملیات آزادسازی «تله الثلاجه» به ترتیب فرمانده شهید غسان فقیه، شهید احمدعلی یحیی(بسام)، شهید محمد جابر، شهید توفیق عباس سمحات(حسن العسکری)، شهید علی حمید حطاب(ابو الزین)، شهید عدنان السبلینی، شهید علی محمد صالح(حیدر)، شهید احمد حسین محسن و شهید محمد قاسم یاسین می باشند.

حزب‌الله در روزهای اخیر عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی مناطق کوهستانی «جرود فلیطه» در قلمون آغاز کرده که این عملیات تاکنون با پیشروی نیروهای حزب‌الله و عقب‌نشینی تکفیری‌ها همراه بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس