کد خبر 42148
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷

نشريه آلماني اشپيگل نوشت: در حالي که رفاه و پيشرفت اجتماعي به رويايي براي نيروي کار آلمان بدل شده است، بازار کار کشور را کارگراني از بلغارستان تامين مي کنند که قاچاقچيان نيروي کار آنها را با وعده کسب درآمد و سرپناه در 'سرزمين شير و عسل' وسوسه و اغوا کرده

به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، اشپيگل نوشت: 'اچ' 33 ساله قاچاقچي نيروي کار که زماني به عنوان دلال فروش احشام در بلغارستان مشغول به کار بود و رونق کارش مستلزم توجه به سلامتي و مطلوبيت گوشت احشام بود، امروزه دلال انسان است و بيش از سلامتي کارگران، به سود خود مي انديشد.
'اچ' که با ميني بوس خود هر هفته هشت کارگر را از بلغارستان به آلمان قاچاق مي کند، مشخصات و توانايي هاي هر يک از آنها را در اختيار کارفرمايان و مشترياني قرار مي دهد که متقاضي خدمات ساختماني، نظافت و يا کار در بارها هستند و در ازاي اين خدمات، پول و سرپناهي براي خواب در اختيار کارگران بلغار قرار مي دهند.
يکي از کارگران بلغاري که از طريق 'اچ' وارد آلمان شده و پس از چهار سال به گفته خودش 'بردگي'، درصدد بازگشت به بلغارستان است، با لبخندي محزون که نشان از مرگ آرزوها و روياهايش دارد، گفت: 'من هم از سوي اچ وارد آلمان شدم. آنها مردم را زنده زنده مي خورند. آلمان اردوگاه بردگان است.'
پس از پيوستن بلغارستان به اتحاديه اروپا در سال 2007، شمار بلغارها در آلمان به 36 هزار نفر رسيد و اين رقم در سال گذشته ميلادي (2010) 20 درصد افزايش يافت، اما کسي از بازار کار سياه و شمار کارگران بلغاري که از طريق قاچاقچياني مانند 'اچ' وارد آلمان شده اند، اطلاع دقيقي ندارد.
بلغارها در مقام شهروندان اتحاديه اروپا نيازي به اخذ رواديد و يا مجوز اقامت در آلمان ندارند، اما اقامت و يا کار به مدت بيش از سه ماه در اين کشور مستلزم کسب مجوز از برلين است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس