کد خبر 420087
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: هنوز تکلیف باشگاه مشخص نیست و من نمی توانم خودم را به مالک این باشگاه تحمیل کنم.

به گزارش مشرق، پیش از شروع فصل چهاردهم لیگ برتر ایران باشگاه استقلال همچون همتای سرخ پوش خود، پرسپولیس با دستورات مستقیم وزیر ورزش و جوانان دچار تغییرات عدیده‌ای در حوزه مدیریتش گردید.

اوایل فصل بود که بهرام افشارزاده به عنوان مدیرعامل جدید آبی‌های پایتخت اهالی فوتبال معرفی شد. تا بلکه این مدیر با تجربه بتواند تجارب چندین دهه‌ای خود را که در ورزش ایران و عرصه‌ها بین‌الملل کسب کرده بود را در خدمت استقلال بگذارد.

افشارزاده در چهاردهمین دوره از مسابقات لیگ برتر به جمع فوتبالی‌های آمد دریغ از آن که با توجه به تصمیمات جدید برای سرخابی‌ها حال و روز خوشی را نتوانستند استقلالی‌ها تجربه کند.

استقلال در این فصل همراه با امیر قلعه‌نویی علاوه بر اینکه جام قهرمانی را از دست داد حتی این تیم از کسب سهمیه برای حضور در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا نیز محروم ماند.

اسقتلال با ناکامی فصل چهاردهم را پشت سر گذاشت تا فقط چند روز پس از این ناکامی شایعه‌ها به شدت در جمع آبی‌ها شدت بگیرد. حضور علیرضا منصوریان یا فرهاد مجیدی به جای امیر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال یا جدایی برخی از ستاره‌ها از این تیم و حتی خبر استعفای افشارزاده نیز به شدت قوت گرفت.

برای روشن شدن این مسایل گفت‌وگویی را با بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال انجام داد که در زیر اظهارات وی را می‌خوانیم.

*آقای افشارزاده چه خبر گویا در شرایط خوبی قرار ندارید.

به هر حال ورزش نیز مانند زندگی است و فراز و نشیب‌های زیادی دارد در این حوزه یک روز بسیار موفق و سربلند هستیم و روزی دیگر شکست خورده و همانطور که گفتم ما در عرصه ورزش در واقع چرخه زندگی را تجربه می‌کنیم.

*از نیمکت استقلال شروع کنیم بازگشت فرهاد مجیدی یا علیرضا منصوریان به جای امیر قلعه‌نویی را تایید می‌کنید یا تکذیب؟

اینها همه گمانه‌زنی ‌هایی هستند که در رسانه‌ها مطرح می‌شود چون بنده با هیچ کسی صحبت نکرده‌ام.

*با مربی خارجی چطور؟

با مربی خارجی هم صحبتی انجام نداده‌ایم چرا که هنوز تکلیف خودمان روشن نیست.

*آقای افشارزاده زمان در حال از دست رفتن است فکر نمی‌کنید با این روند در فصل بعد هم استقلال لطمه بخورد؟

بله فرصت را داریم از دست می‌دهیم اما من با هیچ کسی درمورد هدایت تیم فوتبال استقلال صحبت نکردم چون در وهله اول باید صبر کنیم و ببینیم تکلیف واگذاری باشگاه چه می‌شود بعد از مشخص شدن مالک جدید باشگاه می‌توانیم در این زمینه به جمع‌بندی برسیم هنوز بحث واگذاری نیمه تمام مانده است. باید بینیم مالک یا مدیر بعدی چه سیستمی را مد نظر قرار خواهد داد. من فعلا در خدمت باشگاه استقلال هستم بعد از مشخص شدن خریدار آنها باید دیگر تصمیم بگیرند ما کار را‌ به‌ آنها واگذار می‌کنیم تا خودشان برنامه‌ریزی را داشته باشند. 

*پس بوی خداحافظیتان از استقلال می‌آید.

خداحافظی که نمی‌توانم بگویم اما از آن طرف قضیه نیز اگر مسایل را بررسی کنیم خودم را نیز نمی‌توانم به مالک بعدی استقلال تحمیل کنم ما اول باید بینیم که چه کسی خریدار است و چه برنامه‌ای برای استقلال  دارد حال که من اطلاعی از مدیریت آینده استقلال ندارم چطور می‌توانم برای فصل بعدی استقلال بروم سرمربی و بازیکن جذب کنم. اصول حرفه‌ای نه، اما اخلاق و معرفت حکم می‌کند که اجازه بدهیم گروه جدیدی که مدیریت باشگاه را بر عهده می‌گیرند در این زمینه اقدام کنند. اگر من بخواهم از حالا مربی جدید برای استقلال بیاورم و با بازیکنانی صحبت کنم این اصلا درست نیست و شاید با تفکرات مدیران بعدی استقلال همخوانی نداشته باشد.

*گفته می‌شود بحث واگذاری استقلال نیز دوباره منتفی خواهد شد. از شایعه‌ کنار کشیدن سمند برای خرید استقلال با خبرید؟

من هیچ اطلاعی در این زمینه ندارم نه تنها بی‌اطلاع هستم بلکه تلاشی هم نمی‌کنم که بخواهم اخباری در این زمینه بدست آورم و این موارد را پیگیری نمی‌کنم فقط تنها چیزی که می‌دانم بحث واگذاری باید انجام شود و شکل واگذار کردن باشگاه استقلال به وزارت اقتصاد و دارایی بستگی دارد بنده هم مثل شما از این که آیا استقلال در مزایده چهارم هم به فروش خواهد رفت یا خیر بی‌اطلاعم.

*آیا همین تردیدها نمی‌توانند عواملی باشد تا برای فصل بعد هم استقلال دچار فرصت‌سوزی شود.

بله فرصت بسیار محدود است و اگر به این فرصت‌سوزی ادامه بدهیم لطمات جبران‌ناپذیری صورت خواهد گرفت زمان خیلی محدود است و باید هر چه زودتر دوستان تصمیمشان را بگیرند.

*از پرداختی به بازیکنان استقلال چه خبر؟ آیا طلب بازیکنان پرداخت خواهد شد؟

ما با جدیت در حال پییگری این مساله هستیم در شرایط فعلی که در باشگاه هستیم نحوه پرداختی به بازیکنان از کانال‌های مختلف را پیگیری کرده‌ایم و تا حد توان خود پول آنها را خواهیم داد در غیر این صورت افراد جدیدی که می‌آید ملزم هستند که حساب و کتاب‌ها را بپردازند و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی در این زمینه باشد.

*از بازگشت آندرانیک تیموریان و سید مهدی رحمتی به استقلال خبری دارید؟

به هیچ عنوان نه خبری دارم و نه کاری در این زمینه انجام دادیم چون همانطور که گفتم ما اصلا نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

*آقای افشارزاده می‌پذیرید که سال سختی را در ورزش تجربه کردید؟

در ورزش فراز و نشیب‌ها فراوان ‌هستند البته انتظار داشتیم که سال خوبی را پشت سر بگذاریم و مسایل کاملتر و جامع‌تر پیش برود اما دوباره تاکید می‌کنم ورزش هم مثل زندگی است و پر از فراز و نشیب است.

*این روزها انتقادها و حمله‌ها به سوی قلعه‌نویی به شدت اوج گرفته‌اند آیا شما هم یکی از از منتقدان جدی قلعه‌نویی هستید؟

همیشه قرار نیست که یک مربی در اوج باشد این اتفاق برای سرمربیان بزرگ جهان نیز رخ داده است آنهایی که روزی بیشترین و بزرگ‌ترین افتخارات را کسب کرده‌اند و یک روز هم شکست خورده‌اند. آنهایی که شکست خوردند و رفتند و دوباره از نو شروع کردند و قلعه‌نویی نیز توان این کار را دارد امیدوارم چه در استقلال و چه در تیم‌های دیگر موفق باشند.

*پس شما از جمله افرادی هستید که همچنان معتقدید عصر قلعه‌نویی در فوتبال ایران به پایان نرسیده است.

حرف و حدیث درمورد شخص قلعه‌نویی بسیار زیاد است اما منتقدان نباید خدمات زیادی را که وی همراه با استقلال و تیم ملی برای ورزش ایران به ارمغان آورده را فراموش کنند او یک مربی است ممکن است یک روز موفق باشد و روز دیگر شکست بخورد و در نقدها باید به چنین مواردی توجه داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس