ژنرال آمریکایی و طراح برنامه حمله به عراق در سخنان خود در مجلس سنا، با اعتراف به عدم موفقیت در عراق، تاکید کرد که واشنگتن در حال شکست در این جنگ است و هیچ برنامه ای برای مقابله با داعش ندارد.

به گزارش مشرق، ژنرال «جان ام کین» جانشین سابق فرمانده ارتش آمریکا و طراح برنامه حمله های نظامی به عراق در سال 2007، در سخنرانی خود در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در مورد سوریه و عراق، به عملیات آمریکا علیه داعش در عراق اشاره کرد و گفت: نه تنها در عراق موفق نبوده ایم بلکه در حقیقت در حال شکست در این جنگ هستیم.

وی همچنین به پیشروی های داعش در سوریه و عراق و گسترش فعالیت های این گروه تروریستی در یمن، لیبی، افغانستان و سینای آفریقا اشاره کرد و افزود: آمریکا هنوز هیچ برنامه ای برای مقابله با داعش در سوریه ندارد.

کین با بیان اینکه داعش در حال تحریک کردن افراط گرایان در سراسر جهان است، گفت: داعش با حالتی تهاجمی در صورت تمایل می تواند در هر لحظه که اراده کند به هر نقطه ای حمله کند.

این ژنرال آمریکایی افزود: سوریه پایگاه اصلی داعش است و تا زمانی که آنها پایگاه خود در سوریه را حفظ کنند، ما نمی توانیم در عراق موفق شویم.

وی خواستار خارج کردن بحث درست یا غلط بودن حمله نظامی به عراق در سال 2003 از سوی نمایندگان و همچنین خروج نیروها در سال 2011 از آن کشور شد.

طراح برنامه حمله به عراق، با ناکارآمد خواندن استراتژی کنونی آمریکا در سوریه و عراق، اعزام مجدد نیروهای نظامی ارتش آمریکا به سوریه و عراق در آینده ای نزدیک را خواستار شد.

ژنرال «فرد کاگان» سخنران دیگر این جلسه، حضور نیروهای نظامی آمریکایی در جنگی که به ادعای وی جنگ منطقه ای بین عربستان و برخی کشورهای خاورمیانه توسط نیروهای وابسته است را ضروری خواند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • shah ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    مگه چاقو دسته شو میبره من ندیدم شما چطور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس