کد خبر 419572
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

در پی وقوع زلزله چهار و سه دهم ریشتری پنجشنبه شب در خرم آباد مرکز استان لرستان مردم این شهر دیشب را در خیابان ها و پارک ها سپری کردند.

به گزارش مشرق، در ساعت 22 و 24 دقیقه و 9 ثانیه زلزله ای به بزرگی چهار و سه دهم درجه ریشتر در عمق چهار کیلومتری زمین در خرم آباد رخ داد.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که به گفته فرماندار شهرستان خرم آباد منازل و ابنیه پنج روستای جنوب شهرستان دچار خسارت جدی شده است.

بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه جلسه ستاد بحران استان به دستور استاندار لرستان برگزار و تیم های امدادی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

در این نشست استاندار لرستان به نیروهای هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس 115، مراکز درمانی و بیمارستانی، ارتش، سپاه، فرمانداری و شهرداری ها و سایر اعضای ستاد دستور داد تا نسبت به وقوع زمین لرزه های احتمالی آینده برنامه ریزی دقیق داشته و تا 48 ساعت آینده حالت آماده باش باشند.

مدیر کل ستاد بحران لرستان روز جمعه به ایرنا گفت: تاکنون 12 پس لرزه به ثبت رسیده که این امر موجب شده مردم منازل خود را ترک کرده و شب را در کوچه و خیابان سپری کنند.

رضای آریایی اظهار کرد: با توجه به اینکه زمین لرزه در عمق چهار کیلومتری رخ داده و از نوع زمین لرزه های سطحی بوده، بسیاری از شهروندان و اهالی روستاهای اطراف شهر این زلزله را احساس کرده و دچار وحشت شده اند.

وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع تلفات جانی دریافت نشده اما منازل مسکونی روستایی به دلیل خشتی و گلی بودن دچار خسارت و آسیب در درجات مختلف شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    بازم خانه های از گل ساخته شده مورد آسیب قرار گرفت بابا دولت یه بودجه بده به مردم تا خانه ها رو نوسازی کنند چیه تو عصر حجر زندگی می کنیم
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    خدا به خیر کنه ...
  • خرم آبادی ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    مشرق از تیتری که زدی خجالت بکش !!!!!!!! خرم آبادی ترس ؟؟؟؟!!!!!!!!! توبه کن و عذر خواهی کن خدانگهدار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس