گروه فرهنگي مشرق- در پي انتشار خبري با عنوان" معاون صدا و نامگذاري جديد براي سال 90!"، روابط عمومي صداي جمهوري اسلامي ايران جوابيه اي را به شر حزير به دفتر "مشرق" ارسال نمود. متن اين جوابيه و توضيحات تکميلي ما را در ادامه مي خوانيد:
"با اعلام " جهاد اقتصادي " به عنوان شعار سال 1390 از سوي مقام معظم رهبري، سازمان صــدا و سيما و بالتبع معاونت صــداي جمهوري اسلامي ايــران، مانند سالهاي پيشين برنامهريزيهاي گستردهاي را در همه شبکههاي راديويي در جهت تحقق اين دستور معظم له تدارک ديده است. که آغاز به کار شبکهي راديويي اقتصاد گامي در جهت اجراي همين وظيفه بوده است.
آنچه از زبان معاون محترم صدا به عنوان شعار سال جديد براي سال 90، در آن سايت خبري درج شده است، استنباطي ناصواب از سخنان ايشان مي باشد. اظهارات ايشان مبني بر اينکه شعار راديو در سال 90 توجه مخاطب ميباشد، بيان يک اولويت در چارچوب فعاليتهاي رسانهاي شبکههاي راديويي است.
برداشتي اينگونه ناصواب، بدور از ادب حرفهاي و خلاف موازين اخلاقي است."
روابط عمومي صداي جمهوري اسلامي ايران
... و اما توضيحات مشرق:
1- از مسئولين محترم صداي ج.ا.ا. و خصوصا دوستان روابط عمومي به خاطر سرعت در پاسخگويي به اين خبر سپاسگزاريم و اميدواريم که در رابطه با ساير اخبار اين معاونت نيز چنين حساسيتي وجود داشته باشد.
2- خبر مذکور از منابع خبري رسمي که به نشست خبري محمدحسين صوفي معاون صدا در آستانه هفتاد و يکمين سالگرد تأسيس راديو دعوت شده بودند مورد استفاده قرار گرفت و فقط در انتهاي آن اشاره شد که: نامگذاري سال 90 به نام سال مخاطب در حالي است که مقام معظم رهبري پيش از اين عنوان "جهاد اقتصادي" را براي امسال برگزيده بودند و هر گونه نامگذاري جديد، افکار را از نام اصلي منحرف مي کند... کاش دوستان تنظيم کننده جوابيه، کاملا مشخص مي کردند که دقيقا کدام عبارت از جمله بالا بدور از ادب حرفهاي و خلاف موازين اخلاقي است؟
3- معاون محترم صداي جمهوري اسلامي مي توانستند با بيان اين نکته که هدف راديو در سال 90 جذب مخاطب است از ايجاد هرگونه شبهه جلوگيري کنند.
4- و در پايان اميد مي رود در آينده، صداي جمهوري اسلامي با رويکرد عملي به فرامين و رهنمودهاي رهبر فرزانه، گامهاي استوارتري در اين مسير بردارد.