کد خبر 418651
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹

ارتش سوریه و کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه موفق شدند، دومین پایگاه بزرگ «داعش» در ریف حسکه را آزاد کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه موفق شدند، شهرک «رزازه»، در جنوب غربی شهر حسکه، مرکز استان حسکه را پس از درگیری‌های شدید با گروه تکفیری «داعش» باز پس گیرند.

منابع آگاه میدانی با اشاره به اینکه کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه درحال پاکسازی این شهرک و خنثی سازی مین‌ها و بمب‌های کار گذاشته شده در نقاط مختلف آن هستند، از کشف اجساد 40 تکفیری داعشی در این شهرک خبر دادند.

شهرک الرزازه که دومین پایگاه بزرگ و مهم داعش در منطقه ریف حسکه بشمار می‌آید، سومین منطقه‌ای است که طی یک هفته اخیر پس از شهرک‌های عالیه و الصوامع در مسیر بزرگراه بین المللی حسکه - حلب، این گروه تروریستی تکفیری از دست می‌دهد.

شهرک الرزازه از این جهت دارای اهمیت راهبردی است که در نزدیکی کوه عبد العزیز، مهمترین پایگاه داعش در ریف حسکه واقع شده و تنها 8 کیلومتر با آن فاصله دارد.

شهرک الرزازه همچنین فاصله بسیار اندکی با اصلی‌ترین راه امداد و کمک‌رسانی داعش دارد که شهرک الغره در منطقه کوه عبد العزیز با شهرک الاغیبش در منطقه تل تمر را به یکدیگر مرتبط می‌کند.

در ادامه عملیات‌های ارتش سوریه در استان حسکه و ریف آن، این نیروها روستاهای القاهره، المسامیر عرب، ام المسامیر غربی، ام المسامیر کرد، حجی قدری، حویج، أم الخیر و تل حمامة در ریف شهر تل تمر و روستای «الشوله» در ریف غربی حسکه پس از درگیری با داعش و کشتن 56 تکفیری داعشی آزاد کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    ممنون از اطلاع رسانیتون کاش نقشه را هم میشد بذارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس