کد خبر 418507
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

دولت استرالیا طرحی را برای بازبینی قوانین شهروندی این کشور در دست بررسی دارد که بر اساس آن تابعیت افراد نفرت‌افکن و تروریست سلب شده و از این کشور اخراج می‌شوند.

استرالیا به دنبال سلب تابعیت از تروریست‌ها
به گزارش مشرق، اسپوتنیک نوشت: مطرح شدن پیشنهاد جدیدی در مورد بازبینی قوانین تابعیت و شهروندی استرالیا می‌تواند موجب تسهیل سلب تابعیت از کسانی شود که در جرایمی مانند نفرت‌اکنی یا تروریسم محکوم شده و به اخراج آن‌ها از این کشور بیانجامد.

تغییرات در قانون شهروندی استرالیا که از فوریه گذشته در دستور کار دولت استرالیا قرار دارد تنها در مورد مهاجرین به استرالیا یا دارندگان تابعیت دوگانه اعمال خواهد شد. بر اساس این طرح، اگر کسی شهروندی استرالیا را داشته اما از وی سلب تابعیت شده و اخراج گشته است، کشور محل تولد وی یا کشوری ثالث باید پذیرای وی باشد.

براساس معاهده امضاء شده با سازمان ملل در سال 1973،‌ سلب تابعیت از شهروندان استرالیایی - چه اینکه آنجا به دنیا آمده باشند و یا بعدا تابعیت این کشور را کسب کرده باشند - ممنوع شده است، در نتیجه تصویب این طرح نیازمند بازنگری در معاهده با سازمان ملل است.

حامیان این طرح - همچنین قوانین ضد نفرت‌افکنی استرالیا به طور کلی - خواهان این هستند که این کشور مسیری همچون انگلستان را در پیش بگیرد که محدودیت‌هایی علیه نفرت‌افکنی به عنوان بخشی از مبارزه با تروریسم اعمال شود. در همین حین، مخالفان این امر را به عنوان یک ضعف نگران‌کننده در حمایت از آزادی بیان می‌انگارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس