کد خبر 418477
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) فرمود: قصرهاى صنعا و يمن را ديدم و جبرئيل به من خبر داد كه امتم بر آنها نيز پيروز خواهند شد، بشارت باد بر شما اى مسلمانان!

 گروه دین مشرق- در تاريخ جنگ احزاب چنين آمده است كه، در اثناى حفر خندق كه مسلمانان هر يك مشغول كندن بخشى از خندق بودند روزى به قطعه سنگ سخت و بزرگى بر خورد كردند كه هيچ كلنگى در آن اثر نمى ‏كرد، خبر به پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) دادند، پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) شخصا وارد خندق شد، و در كنار سنگ قرار گرفت و كلنگى را به دست گرفت و نخستين ضربه محكم را به مغز سنگ فرود آورد، قسمتى از آن متلاشى شد و برقى از آن جستن كرد، پيامبر صلّى اللّه عليه و آله تكبير پيروزى گفت، مسلمانان نيز همگى تكبير گفتند.

بار دوم ضربه شديد ديگرى بر سنگ فرو كوفت قسمت ديگرى در هم شكست و برقى از آن جستن نمود پيامبر تكبير گفت و مسلمانان نيز تكبير گفتند.

سر انجام پيامبر سومين ضربه را بر سنگ فرود آورد و برق جستن كرد، و باقيمانده سنگ متلاشى شد، حضرت (صلّى اللّه عليه و آله) باز تكبير گفت و مسلمانان نيز صدا به تكبير بلند كردند، سلمان از اين ماجرا سؤال كرد.

پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) فرمود: «در ميان برق اول سر زمين حيره و قصرهاى پادشاهان ايران را ديدم، و جبرئيل به من بشارت داد كه امت من بر آنها پيروز مى‏ شوند! و در برق دوم قصرهاى سرخ ‏فام شام و روم نمايان گشت، و جبرئيل به من بشارت داد كه امت من بر آنها نيز پيروز خواهند شد! در برق سوم قصرهاى صنعا و يمن را ديدم و جبرئيل باز به من خبر داد كه امتم بر آنها نيز پيروز خواهند شد، بشارت باد بر شما اى مسلمانان»!

مژده پیامبر(ص) به مسلمانان برای پیروزی در صنعا

منافقان نگاهى به يكديگر كردند و گفتند: چه سخنان عجيبى؟ و چه حرف هاى باطل و بى‏ اساسى؟ او از مدينه دارد سر زمين حيره و مدائن كسرى را مى ‏بيند، و خبر فتح آن را به شما مى ‏دهد، در حالى كه هم اكنون شما در چنگال يك مشت عرب گرفتاريد (و حالت دفاعى به خود گرفته ‏ايد) و حتى نمى توانيد به بيت الحذر برويد (چه خيال باطل و پندار خامى؟!).(1)

این آيه نازل شد و گفت كه:

«وَ إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ إِلَّا غُرُوراً»؛(2)
و هنگامى كه منافقان و كسانى كه در دلهايشان بيمارى است مى‏گفتند خدا و فرستاده‏اش جز فريب به ما وعده‏اى ندادند.

پی نوشت ها:
1- تفسير نمونه، ج‏3، ص: 595
2- احزاب، آیه 12

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی1080 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    حالا نمیدونم اون علامتای تعجب ! یعنی چی؟؟
  • ایرانی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    1 0
    در برق سوم قصرهاى صنعا و يمن را ديدم و جبرئيل باز به من خبر داد كه امتم بر آنها نيز پيروز خواهند شد، بشارت باد بر شما اى مسلمانان» منظور از امت در این زمان فکر کنم ال سعوده دیگه ؟؟؟؟ چرا هر چیزی رو سر جای خود استفاده نمی کنید. حداقل از شخصیت دینی تو خبرگزاریتون استفاده کنید بد نیست....
  • امیر ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    5 0
    بزرگوار ایرانی اولاً: آل یهود نه آل سعود! ثانیاً: مگه مردم یمن امت اسلام نیستند؟! ثالثاً: انقلاب یمن بود که کاخ ظلم حاکمان جبار از من جمله علی عبدالله صالح و منصور هادی رو ویران کرد.
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍوَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » قربان خودت و اهل بیتت و بشارتهایت یا رسول الله
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    چه ربطی به اوضاع الان داشت؟بی ربط می نویسی عزیز
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    اونا علامت تعجب نیست، علامت ! برای عبارات احساسی، عاطفی و هیجانات هم به کار می رود.
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    متوجه منظورتان نمی شوم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس