کد خبر 41831
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳

يک منتقد گفت: «خيابان بيست و چهارم» يک فيلم جنايي بسيار خوش ساخت با مايه‌هاي روانشناختي درباره يک «سايکوپات ساديستيک» است که از استانداردهاي اين‌گونه آثار در سينماي ايران فراتر است.

به گزارش مشرق، «شهرام خرازي‌ها» عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفت‌وگو با فارس در مورد فيلم سينمايي «خيابان بيست و چهارم» ساخته سعيد اسدي، اظهار داشت: در اين فيلم «فرشيد کياني» (مهدي ماهاني) يک «سايکوپات ساديستيک» جنون آدمکشي دارد. «شيرين» (شيلا خداداد) که از همسر اولش دختري به نام «نازنين» دارد به عقد «فرشيد» در مي‌آيد، بي‌آن‌ که از گذشته وي چيزي بداند. «فرشيد» که دچار اختلال شخصيتي آنتي سوشيال (ضد اجتماعي) است. دکتر معالج «نازنين» (نيکي کريمي) را وحشيانه مي‌کشد. «آرزو حکمي» (بهاره افشاري) که خواهرش به دست «فرشيد» در گذشته به قتل رسيده مي‌کوشد تا با همکاري خبرنگار روزنامه «خبر حوادث» (حميد گودرزي) و جلب حمايت سرهنگ اداره آگاهي (جمشيد هاشم‌پور)، قاتل خواهرش را به دام اندازد. «فرشيد»، «آرزو» را از سر راه بر مي‌دارد اما خود به دست «شيرين» و «نازنين» کشته مي شود.
خرازي‌ها تصريح کرد: فيلم سينمايي «خيابان بيست و چهارم» يک فيلم جنايي بسيار خوش ساخت با مايه‌هاي روانشناختي است که از استانداردهاي اين‌گونه آثار در سينماي ايران فراتر است.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: فيلم نياز به گروه‌بندي سني دارد چرا که اضطراب در بيشتر سکانس‌هاي فيلم سينمايي «خيابان بيست و چهارم» جاري است.
اين منتقد در ادامه، گفت: فيلم در ترساندن بيننده بسيار موفق است. فيلمنامه بسيار حرفه‌اي نوشته شده و سرشار از رخدادهاي دلهره‌زا است.
عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در ادامه بيان داشت: کاملاً مشخص است که «سعيد اسدي» در پي باز تعريف سوژه‌اي آشنا با زبان و اجرايي متفاوت بوده است. گره‌هاي داستاني به‌سادگي لو نمي‌روند، به مرور رمزگشايي مي‌شوند و در انتها به نتيجه‌اي درخور و شايسته مي‌رسند.
«شهرام خرازي‌ها» در پايان اين گفت‌وگو خاطرنشان کرد: اطلاعات داستاني با مهارتي تحسين برانگيز در طول فيلمنامه پخش شده‌اند. تابلوي باليني بيماري «فرشيد» مطابق با يافته‌هاي علم روانشناسي است. کارگرداني «سعيد اسدي» در فيلم سينمايي «خيابان بيست و چهارم» فوق‌العاده است. «نيکي کريمي» يکي از بهترين نقش آفريني‌هايش را در اين فيلم به يادگار گذاشته است. پتانسيل فروش فيلم به ويژه در شهرستان‌ها بالا است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس