کد خبر 418138
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳

صندوق بین المللی پول در گزارشی میزان کمک‌های مالی مستقیم سعودی به کشورهای عربی از ژانویه سال 2011 تا آوریل 2014 را که با هدف وامدار کردن این کشورها صورت می‌گیرد، بالغ بر 85 میلیارد ریال (22.7 میلیارد دلار) اعلام کرد.

به گزارش مشرق، ناظران هدف از این "رشوه"های هنگفت سعودی را تحمیل اراده سیاسی سعودی به کشورهای دریافت کننده کمک و وامدار کردن و وابستگی اقتصادی آنها به ریاض می دانند.

به نوشته روزنامه سعودی "الریاض"، بر اساس ارزیابی کارشناسان صندوق بین المللی پول، مصر در راس کشورهای دریافت کننده کمک مالی از سعودی قرار دارد؛ این کشور از ژانویه 2011 تا آوریل 2014 (6.5 میلیارد دلار)، پول از سعودی گرفته است.

دولت سرنگون شده یمن با دریافت (3.8 میلیارد دلار) و اردن با (3 میلیارد دلار) به ترتیب رتبه دوم و سوم را دارند.

بر اساس این گزارش بحرین با دریافت (2.8 میلیارد دلار) و عمان با دریافت (2.5میلیارد دلار) به ترتیب مقام های چهارم و پنجم را دارند.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با دریافت 1.8 میلیارد دلار در مرتبه ششم این جدول قرار دارد.

در این جدول مغرب با دریافت مبلغ 1.6 میلیارد دلار در مرتبه هفتم و سودان با 527 میلیون دلار و سپس جیبوتی با 68 میلیون دلار در مراتب بعدی قرار دارند.

مطالعه این گزارش و توجه به آمار مشابه، علت پیروی اغلب این کشورها از سعودی در تجاوز به یمن را برای کارشناسان و ناظران آشکار می سازد.

هر یک از

هر یک از
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس