کد خبر 417988
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

رئيس جمهوري استوني ارسال سلاح به اوکراين را راه حلي براي اين بحران ارزيابي کرده و نظم صلح دوران بعد از جنگ را در سايه درگيري ها در اوکراين در آستانه نابودي ارزيابي کرد.

به گزارش مشرق، "توماس هندريک ايلوس"، رئيس جمهوري استوني از طريق درگيري ها در اوکراين نظم صلح دوران بعد از جنگ را در آستانه نابودي ارزيابي کرده و در آستانه سفر خود به آلمان در گفتگو با خبرگزاري اين کشور گفت: قواعد و قوانين نقض شده است. از زمان انعقاد توافق صلح مينسک هيچ بهبودي در اوضاع ديده نشده است و همچنان روزانه تيراندازي ها و تبادل آتش در اوکراين وجود دارد.

وي مبادلات معمولي در مناسبات با روسيه را رد کرده و اظهار داشت: من بسيار درباره کشورهايي که مي خواهند شرايط فعلي را بپذيرند و در اصل مي گويند پول بسيار مهم تر از معماري امنيتي ما است نگرانم.

رئيس جمهوري استوني چنين رويکردي را کوته بينانه ارزيابي کرده و ارسال سلاح براي اوکراين که براي اهداف دفاعي به کار مي رود را يک راه حل براي بحران اوکراين دانسته و گفت: اينکه چنين اقدامي به تشديد درگيري ها و خشونت در اوکراين منجر مي شود را من باور ندارم.

وي افزود: وقتي که ما مي توانيم از خودمان دفاع کنيم و اين کار را نکنيم نتيجه بالاخره واضح است و آن اين است که يک ملت مستقل استقلال خود يا بخشي از قلمرو خود را در اثر تجاوز کشوري ديگر از دست مي دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس