وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: طبق نظر کارشناسان بازار سرمایه اتفاقات اخیر ناشی از رفتار هیجانی برخی افراد حقیقی و حقوقی است و توصیه من به افرادی که وارد بازار سرمایه می‌شوند، تصمیم‌گیری دقیق و کارشناسی است.

 به گزارش مشرق، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران، در حاشیه همایش ملی همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال در خصوص حذف یارانه پردرآمدها گفت: مراحل حذف یارانه افراد پردآمدی فرآیندی است که بر عهده وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آنها بر اساس منابع اطلاعاتی موجود نسبت به حذف یارانه افراد پردرآمد اقدام می‌کنند و سعی شده دقت کافی صورت گیرد و آن دسته از افرادی که نسبت به حذف یارانه خود اعتراض دارند باید اعتراضات خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع  دهند.

* اقدامات بازار سرمایه در دو ماه گذشته قابل تقدیر بوده است

وزیر امور اقتصاد و دارایی درخصوص وضعیت بازار سرمایه در دو ماه گذشته اظهار داشت: اقداماتی که در بازار سرمایه صورت گرفته همگی مثبت بوده و خوشبختانه با عملکرد درست در مذاکرات هسته‌ای دشمنان ما حقوق ما رابه رسمیت شناخته‌اند که می‌تواند زمینه خوبی برای اقتصاد کشور باشد.

وی افزود: حوزه سیاست‌های پولی تحقیقات جدی صورت گرفته به عنوان مثال نرخ سود بانکی برای سپرده و تسهیلات کاهش پیدا کرد و مقرر شد در بازه زمانی سه ماهه مورد بازنگری قرار گیرد و بخشی از شرکت‌های ما که دچار مشکل بودند مثل پالایشگاه‌ها حل و فصل شد به خصوص مصوبه ستاد تدابیر اقتصادی در خوراک پتروشیمی‌ها اصلاح شد اینها همگی از اخبار مثبت بازار سرمایه است و طبق نظر  کارشناسان بازار سرمایه اتفاقات اخیر ناشی از رفتار هیجانی برخی افراد حقیقی و حقوقی است و توصیه من به افرادی که وارد بازار سرمایه می‌شوند تصمیم‌گیری دقیق و کارشناسی است. وضعیت در بازار سرمایه مثبت است و دولت بنا دارد از این بازار حمایت‌های لازم را صورت دهد تا بتواند از این طریق به حمایت از تولید برآید که این نیازمند بازار سرمایه پررونق است.

طیب‌نیا در پایان تصریح کرد: مسئولیت شناسایی و حذف یارانه افراد پردرآمد بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و اگر اطلاعاتی در اختیار وزارت امور اقتصاد و دارایی باشد مطمئنا در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس