کد خبر 417464
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

شکست بارسلونا مقابل بایرن را باید خود خواسته خواند چون فقط به 3 نیمه احتیاج داشت.

به گزارش مشرق، بارسلونا با وجود شکست 3 بر 2 برابر بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید تا برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی‌‌اش در این رقابت‌ها بجنگد. این تیم البته باز هم نتوانست در مونیخ تیم بایرن را شکست دهد تا در تقابل‌هایش با این تیم آلمانی در کشور حریف دست خالی بماند. البته این شکست بارسا را باید به نوعی «خودخواسته» خواند چون این تیم برای صعود به «برلین» فقط به 3 نیمه احتیاج داشت که آن را هم به‌ دست ‌آورد.

45 دقيقه براي بارسا كافي بود

بارسايي‌ها براي صعود به فينال ليگ قهرمانان اروپا فقط به «3 نيمه» احتياج داشتند. آنها بعد از برد 3 بر صفر بازي رفت، در بازي برگشت تنها 45 دقيقه بازي كردند و به هدف رسيدند‌؛ همان 45 دقيقه‌اي كه به نظر مي‌رسيد بايرن‌مونيخ روي كاغذ درگير كارهاي تدافعي است. پپ كه گمان مي‌رفت در اين بازي از ابتدا با گوتسه وارد ميدان شود و تهاجمي‌تر از قبل باشد، باز هم اين كار را نكرد تا تيمش بدون تغيير در مقايسه با بازي رفت به ميدان برود. تمام برنامه‌هاي اين مربي هم روي دو حركت مسي - سوارس - نيمار نقش بر آب شد.

در طول نيمه اول نمايش خارق‌‌العاده بود. «فوتبال كامل» به نمايش درآمد و نزديك به 15 اتفاق مهم روي دروازه‌ها رخ داد‌؛ اين در حالي بود كه مدافعان هم كاملاً اسير سرعت مهاجم‌ها شده بودند. با اين حال تعويض سوارس در نيمه دوم، كاتالان‌ها را كاملاً دگرگون كرد. اين تيم كه در نيمه اول، كار بايرن را تمام كرده بود، با بيرون كشيدن اين مهاجم عملاً جنگندگي در نيمه دوم را از تيمش گرفت؛ اتفاقي كه باعث شد بايرن با استفاده از امتياز ميزباني از آن بهره لازم را ببرد.

بايرن مي‌توانست اگر ... 

اگر نوير تك به تكش با نيمار در بازي رفت در ورزشگاه نوكمپ را مي‌گرفت، بايرن شانس بسيار بيشتري براي رفتن به بازي فينال داشت. در واقع اگر شكست در بازي رفت با نتيجه 2 بر صفر ثبت مي‌شد، بايرني‌ها در آليانس آرنا برنامه‌اي بيشتر براي كنترل و تحت فشار گذاشتن بارسا داشتند ولي بازي كردن با احتساب اينكه 3 گل عقب هستي، كار بسيار سختي است.

مثلث وحشت

مسي - نيمار - سوارس‌؛ ليگ قهرمانان اروپا و به ويژه تيم‌هايي كه در اين ليگ با بارسا مواجه شدند، قرباني مثلث وحشت بارسلونا شدند. نيمار با 2 گلي كه به بايرن‌مونيخ زد، تعداد گل‌هاي زده‌‌اش در اين ليگ را به عدد 9 رساند. مسي هم كه از پيش 10 گله بود و سوارس هم توانسته است 6 گل در اين جام بزند. جمع كردن گل‌هاي اين بازيكنان عدد قابل توجه 25 را نشان مي‌دهد. بارسا در 12 بازي در ليگ قهرمانان اروپا 28 گل زده است كه سهم مثلثش از اين گل‌ها 25 گل بوده است! بارسا آمار بيش از 2 گل در هر بازي را دارد. وحشتناك است!

بايرن مي‌توانست به فينال برسد؟

در پاسخ به اين سؤال بايد گفت مطلقاً نه! نتيجه حك شده در پايان ديدار برگشت نبايد كسي را گول بزند. وقتي نيمه اول بازي تمام شد، آلمان‌ها مجبور بودند براي صعود به فينال 5 گل ديگر آن هم در 45 دقيقه بزنند. به همين خاطر بود كه لوئيس انريكه كه مي‌دانست بليت سفر به برلين در جيبش است، ترجيح داد لوئيس سوارس را در بين دو نيمه تعويض كند تا به مهاجمش كه كمي خسته و كمي مصدوم شده بود، استراحت بدهد. دقيقاً به همين خاطر است كه نبايد نيمه چهارم از اين تقابل كه با برتري 2 بر صفر بايرن‌مونيخ به اتمام رسيد، به كل نيمه‌ها تعميم داده شود. ضمن اينكه براي بارسا باز هم آخرين حركت نيمار در نيمه دوم كافي بود تا با كمي تمركز بيشتر مونيخ را با شكست ترك نكند.

بارسا كه در همان 45 دقيقه اول به هدفش رسيده بود، در نيمه دوم فشار مضاعفي به بازيكنانش وارد نكرد تا آنها مهياي دوئل حساس‌شان در لاليگا مقابل اتلتيكو مادريد شوند‌؛ ديداري كه پيروزي در آن مي‌تواند قهرماني در لاليگا را براي‌شان به ارمغان بياورد. البته دو بازي با بايرن‌مونيخ به خوبي به بارسايي‌ها نقطه ضعف‌شان را نشان داد؛ شكنندگي در خط دفاع. مدافعان بارسا اجازه داده‌اند 19 ضربه به سمت دروازه‌شان زده شود كه براي بازي در چنين سطحي، آمار بسيار بدي است. در همين بازي هم لواندوفسكي و مولر به اندازه كافي زنگ خطر را براي انريكه به صدا درآوردند.

با احترام به MSN، بهترين بازيكن: تراشتگن

بارسلونا بهترين خط حمله دنيا را دارد و در اين مورد ترديدي نيست. با اين حال بهترين بازيكن «آليانس آرنا» قطعاً مارك اندره تر اشتگن بود. دروازه‌بان آلماني بارسا روي 5 صحنه مختلف با «سيو»‌هاي بي‌نظيرش كار هموطنانش در تيم رقيب را ساخت. در جلوي زمين بارسا هم مثلث مسي، سوارس و نيمار روي هر دو گل به ‌ثمر رسيده ايفاي نقش كرد تا باز هم درخشان ظاهر شوند. اين مثلث قبل از اينكه نيمه دوم آرامي را سپري كند، به اندازه كافي زهرش را ريخت.

در تيم بايرن هم بايد در نيمه اول از بازي آلكانتارا تمجيد كرد، هر چند كه لواندوفسكي هم در چندين موقعيتي كه به ‌دست آورد، خطرناك نشان داد و كار گروهي ژرمن‌ها را به نوعي كامل كرد. اين بازيكن لهستاني كه بازي‌‌اش در نيمه اول بيشتر «رئاليسم» بود، مي‌توانست كار را در همان نيمه اول مساوي كند و به بايرن اجازه دهد نفس بكشد. البته «لوا» تنها بازيكني نيست كه بايد مورد سرزنش قرار بگيرد. خط دفاع كُند و شكننده‌اي كه بواتنگ و بن عطيه آن را شكل داده بودند، يكي از مهمترين عوامل ناكامي بايرن در نيمه اول بود.

مارك آندره تر اشتگن، دروازه‌بـان بارسلونا در ديدار اين تيم مقابل بايرن‌مونيخ در بازي برگشت مرحله نيمه‌ نهايي ليگ قهرمانان اروپا كه منجر‌ به صعود تيم كاتالاني شد، يك موقعيت صد ‌درصد گل را از بايرني‌ها گرفت. در حالي كه بارسا در اين بازي 2 بر يك از حريف پيش بود، ضربه لواندوفسكي بعد از برخورد به‌ دست تراشتگن، در آستانه ورود به دروازه قرار داشت كه او با واكنشي تماشايي، مانع از عبور كامل توپ از خط دروازه شد.

نظر لوئيس در مورد كريس، لئو، بالوتلي و...

سوارس: مسي ذاتي نابغه است، رونالدو با تلاش

لوئيس سوارس ستاره اروگوئه‌اي باشگاه بارسلونا در گفت‌وگوي مفصلي كه با مجله فوتبالي الجزايري «Le Buteur» داشته، در مورد مسائل مختلف دنياي فوتبال، از جمله عملكرد ستاره‌هاي بزرگ صحبت كرده. او در مقابل سؤالاتي در مورد ستاره‌هاي دنياي فوتبال از جمله مسي، رونالدو و بالوتلي، صادقانه در مورد اين بازيكنان به اظهارنظر پرداخته. سوارس در مورد ليونل مسي و كريستيانو رونالدو گفته: «مسي طبيعي و ذاتي همين است. شخصيتش اين است. او بهترين بازيكن دنياست.

با اين كيفيت‌ها و ويژگي‌هاي فوتبالي به دنيا آمده اما رونالدو تلاش و كوشش زيادي انجام داده و رشد زيادي داشته تا به خاطر كارهايش ديده شود و با ديگران تفاوت كند. او الان ديگر از نظر سطح فوتبالي، مثل روزهاي شروع فوتبالي‌‌اش نيست اما از نظر من مسي بهترين بازيكن دنياست.» او در پاسخ به سؤالي در مورد بهترين تيم باشگاهي‌اي كه در اروپا در آن توپ زده گفت: «من هرچه از نظر تكنيكي و تاكتيكي ياد گرفتم را مديون حضورم در آژاكس هستم اما ليورپول به من همه چيز داد. ليورپول يك باشگاه خارق‌‌العاده است. الان در بارسلونا هستم و به لطف تلاش‌هايي كه انجام داده‌ام در بهترين تيم دنيا بازي مي‌كنم.»

او در مقايسه تفاوت‌هاي موجود ميان ليگ ‌برتر انگليس و لاليگا گفت: «در انگليس همه بازي‌ها مهم هستند و هواداران با ثبات زيادي بازي‌ها را دنبال مي‌كنند. در بارسلونا اوضاع متفاوت است. من سعي مي‌كنم كه لذت ببرم و هر بار كه به زمين گام مي‌گذارم، به دنبال برد هستم.»

بهترين مدافع

سوارس در پاسخ به سؤالي در مورد قوي‌ترين مدافعي كه او را مهار كرده گفت: «نظرم ونسان كمپاني، مدافع بلژيكي منچسترسيتي است.»


منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس