کد خبر 417174
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعداد دانشجویان غیر‌ایرانی شاغل به‌تحصیل با در‌نظر گرفتن دانشگاه جامعه‌المصطفی به ۳۵ هزار دانشجو می‌رسد.

 به گزارش مشرق، محمد فرهادی بعد از ظهر امروز در مراسم سیزدهمین آیین فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیر‌ایرانی و هشتمین جشنواره فرهنگ ملل که در دانشگاه شیراز برگزار شد، با بیان اینکه ۳۵ هزار دانشجوی غیر‌ایرانی در اشکال مختلف بورسیه، غیر‌بورسیه و کنکوری، وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و علمی کشور شده‌اند، افزود: مذاکرات و تفاهم‌نامه‌هایی با بسیاری از کشورهای جهان جهت پذیرش دانشجو انجام‌شده است.

فرهادی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب با تغییر رویکرد، جایگاه نظام آموزشی، گستردگی دانشگاه‌ها و برقراری روابط علمی با بسیاری از نقاط دنیا، زمینه جذب دانشجویان غیر‌ایرانی در دانشگاه‌های کشور فراهم‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته، دانشجویانی از ۱۲۳ کشور در دانشگاه‌ها و مراکز علمی پذیرش‌ شده‌اند، اضافه کرد: هم‌اکنون دانشجویانی از ۹۷ کشور جهان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و علمی در ایران مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول با اعلام اینکه برنامه‌هایی در راستای دیپلماسی و روابط بیشتر با دیگر مراکز علمی دنیا در دستور کار دانشگاه‌های کشور است، تصریح کرد: باید در دانشگاه‌های بین‌ا‌لمللی و دانشگاه‌هایی که دارای دانشجویان غیر‌ایرانی هستند، واحد سرپرستی دانشجویان غیر‌ایرانی راه‌اندازی شود تا این دانشجویان برای انجام امور خود سرگردان نباشند و راحت‌تر کارهای خود را پیش ببرند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: دیپلماسی علمی دانشگاه‌های ایران سبب شده که از کشورهای مختلف از قاره‌های آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین دانشجو بپذیرند و دانشگاه‌های ایران آمادگی دارند تا دانشجویان بیشتری را در مقاطع مختلف پذیرش کنند.

وی تصریح کرد: روان‌سازی و تسهیل در ارائه خدمات در ابعاد مختلف از طریق سامانه الکترونیکی وزارت علوم میسر شده و این سامانه امکان تحصیل دانشجویان غیر‌ایرانی در مقاطع بالاتر و فعالیت در عرصه‌های تحقیقاتی را فراهم می‌کند.

در پایان این همایش دانشجویان غیر‌ایرانی پس از خواندن سوگندنامه، از سوی وزیر علوم و تحقیقات مورد تجلیل قرار گرفتند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس