کد خبر 417159
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

رئیس جمهور عراق با اشاره به اینکه آنچه درباره تجزیه عراق مطرح می‌شود تنها سخنان سیاسی است و اقدام عملی در این زمینه انجام نمی‌گیرد، تصریح کرد که نشانه ای دال بر تلاش مسعود بارزانی برای برگزاری همه پرسی وجود ندارد.

به گزارش مشرق، فواد معصوم رئیس جمهور عراق در گفت‌وگو با شبکه المیادین در حاشیه سفر به تهران گفت: نیروهای ارتش عراق در کنار نیروهای ارتش و پیشمرگه به موفقیت‌های قابل توجهی در نبرد با داعش دست پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه داعش به دنبال جنگ طایفه‌ای در عراق است، تصریح کرد که ایران اولین حامی عراق در نبرد با داعش بود.

فواد معصوم در ادامه با اشاره به اینکه تهران-بغداد ارتباط خوبی با یکدیگر دارند، تاکید کرد که عراق از کارشناسان ایرانی استفاده می‌کند ولی ایران نیروی نظامی در عراق ندارد.

وی با بیان اینکه مشاوران نظامی ائتلاف هم در عراق برای کمک و مشورت به نیروهای عراقی در نبرد با داعش حضور دارند ابراز داشت که کشورهای همسایه هم مشاوران نظامی در عراق دارند.

رئیس جمهور عراق در پاسخ به سوالی درباره برخی اظهار نظرها مطرح شده توسط مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان درباره برگزاری همه پرسی هم گفت: هیچ طرح عملی برای تقسیم مطرح نیست و تنها برخی اظهار نظرهای سیاسی مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه مسعود بارزانی طرحی عملی برای برگزاری همه پرسی ندارد تاکید کرد که هیچ فرمانده پیشمرگه‌ دعوت به نبرد با ارتش عراق نمی‌کند.

فواد معصوم با اشاره به اینکه مبارزه با داعش در عراق اولویت است سپس سوریه، تصریح کرد که هماهنگی امنیتی میان بغداد و دمشق در زمینه مبارزه با داعش وجود ندارد.

رئیس جمهور عراق در ادامه صحبت‌هایش درباره یمن هم گفت که امیدوار است مشکلات یمن از طریق سیاسی حل شود و همه طرف‌ها پای میز مذاکره بنشینند تا از درگیری کنونی خارج شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    نشانه ای دال بر تلاش مسعود بارزانی برای برگزاری همه پرسی وجود ندارد. نشانه ای دال هم وجود داشت هیچ غلطی نمیتونست کنه!!!!!!!!!!!!! بارزانی دیکتاتور و اگر نبود چرا تمام منصبهای دولت توهمی خودش خانوادش هستن؟؟؟؟؟ مردم کرد عراق باید از این مرد بیزاری کنن
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    به تو چه که کردهای عراق باید چیکار کنن!؟ شما کلاه خودت رو بچسب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس