کد خبر 416775
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست با ٦١ رای موافق در برابر ٥٩ رای مخالف، به کابینه جدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه رای اعتماد داد.

به گزارش مشرق، پارلمان رژیم صهیونیستی با ٦١ رای موافق در برابر ٥٩ رای مخالف، به کابینه جدید بنیامین نتانیاهو رای اعتماد داد.

این سومین کابینه مداوم نخست وزیری برای بنیامین نتانیاهو است که از سال 2009 پس از پایان جنگ 22 روزه غزه تشکیل می شود و در دو دوره قبلی همواره بدون آنکه ماموریت چهارساله خود را براساس قانون این رژیم به پایان برساند مجبور به انحلال پارلمان و متعاقب آن فروپاشی کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام شده است. به این معنی که در دو دوره قبل هیچ گاه او نتوانست به دلیل اختلافات درون کابینه ای مدت زمان قانونی خود را به عنوان نخست وزیر به پایان برساند. در دوره قبلی که به دنبال اعتراضات گسترده در 11 شهر فلسطین اشغالی او مجبور شد مجلس را منحل و انتخابات زودهنگام برای کابینه جدید برگزار نماید با چنین رای توانست دولت جدید تشکیل دهد که در نهایت اوایل سال جاری میلادی به دلیل اختلافاتی که با برخی از وزرای خود داشت مجبور شد کابینه را منتفی نماید.

طی دو دهه اخیر هیچ یک از دولت های صهیونیستی به دلیل بروز اختلافات شدید در تعیین اولویت های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی نتوانسته اند عمر طبیعی خود را به پایان برسانند و هرگبار مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام شده اند تا بتوانند با اکثریت بیشتری تشکیل کابینه دهند.

نتانیاهو به هنگام سخنرانی رای اعتماد به کابینه اش نتوانست دشواری های تشکیل حکومت جدید را پنهان نگه دارد و اعلام کرد که او تلاش داشت تا به این باور عمومی که در اسراییل براثر ناتوانی هر دو سال یک کابینه تشکیل می شود پایان دهد اما به دلیل اختلاف با برخی از احزاب او همچنان ناتوان مانده است.

نخست وزیر جدید رژیم اشغالگر قدس از روسای احزاب معارض خصوصا اسحاق هرتزوگ رئیس اتحادیه صهیونیسم خواست  به حکومت ائتلافی بپیوندند تا آنها بتوانند این باور عمومی را تغییر دهند.

براساس لیستی که نتانیاهو در اختیار نمایندگان کنیست قرار داد وزرای کابینه جدید صهیونیستی بههمراه مناصب جدیدشان به قرار زیر است:

دیوید أزولای وزیر خدمات دینی، زئیف إلکین وزیر مهاجرت و جایگزینی و وزیر امور استراتژیک، أوفیر أکونیس وزیر، أوری أریئیل وزیر کشاورزی ، بینی بگین فرزند مناخیم بگین معروف وزیر، نفتالی بینیت وزیر آموزش و پرورش و وزیر امور قدس، أفی غبای وزیر محیط زیست، یوءاف گالانت وزیر مسکن ، خانم گیلا گملیئیل وزیر کهنه شهروندان و برابری جنسیتی و برابری اقلیت ها، دانی دانون وزیر  علوم ، فن آوری و فضا ، أرییه درعی وزیر اقتصاد و وزیر توسعه نقب و الخلیل ، موشیه یعلون وزیر امنیت ،  یسرائیل کاتس وزیر راه و وزیر استخبارات ، موشیه کحلون وزیر مالی ، حاییم کاتس وزیر رفاه، یاریف لیوین وزیر گردشگری و امور داخلی  و حلقه وصل بین کابینه و کنیست ، خانم میری ریگف وزیر فرهنگ و ورزش، یوفال اشتاینتس وزیر ساختار زیربنایی ، آب و مسئول کمیسیون انرژی هسته ای ، سیلوان شالوم وزیر داخلی و معاون نخست وزیر و خانم أییلیت شاکید وزیر دادگستری.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس