کد خبر 416736
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «دعاى چهار نفر رد نمى شود و خداوند جلّ جلاله مى فرمايد: به عزت و جلالم سوگند كه گر چه به طول انجامد، اما...

به گزارش مشرق،‌ دعاها اقسامی دارند و شرایطی برای اجابت آنها نیاز است؛ در این میان هستند دعاهایی که اجابت آنها تضمین شده است.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «دعاى چهار نفر رد نمى شود: پيشواى دادگر، پدر براى فرزندش، دعاى انسان براى برادرش در غياب او و ستمديده. خداوند جلّ جلاله مى فرمايد: به عزت و جلالم سوگند كه گر چه به طول انجامد، اما عاقبت انتقام تو (ستمديده) را بگيرم.»

همان حضرت (ص) فرموده اند: «دعاى كودكان امت من، در صورتى كه به گناهان آلوده نشده باشند، مستجاب مى شود.»

امام حسن (ع) نیز می فرمایند: «كسى كه قرآن بخواند دعايى مستجاب دارد، زود يا دير.»
امام صادق (ع) درباره دعایی که مستجاب می شود، فرموده اند: «مبادا ستمگرى را در ستم كردن به مسلمانى ستمديده، يارى رسانيد؛ زيرا اگر شما را نفرين كند نفرينش مستجاب مى شود. جد ما رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمود: همانا نفرين مسلمان ستمديده اجابت مى شود.»
البته روایات در کنار تصریح بر دعاهایی که مستجاب می شوند، به دعاهایی نیز که مستجاب نمی شوند اشاره کرده اند.

پيامبر خدا (ص) می فرمایند: «خداوند عزّ و جلّ فرموده است: هر مخلوقى كه به كسى جز من متوسل شود، دستش را از اسباب آسمان ها و زمين كوتاه كنم و آن گاه چون چيزى از من بخواهد، عطايش نكنم و چون مرا بخواند، پاسخش ندهم.»

و نیز می فرمایند: «بايد امر به معروف و نهى از منكر كنيد و گرنه خداوند بدهاى شما را بر خوبانتان مسلط مى گرداند و در اين صورت نيكانتان دعا مى كنند، ولى دعايشان مستجاب نمى شود.»


پی نوشت ها:
بحارالانوار
میزان الحکمه

منبع: افکار نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    خب من ستم دیدم: خدایا این آقازاده های رانت خوار، این رشوه گیر ها، اینایی که با پارتی اومدن و اونایی که مفت مفت از جوون مردم کار می کشن اسمش میزارن خدمت رو یا هدایت کن یا نسل خودشون و خانوادشون رو منقرض کن خدایا اوضاع یمن رو از دست سعودی های نجس نجات بده الهی آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس