کد خبر 416437
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶

معاون امنيتی انتظامی وزارت كشور گفت: ستاد امنیت انتخاباتی برای برگزاری انتخابات مهم در سال جاری در کشور تشکیل می شود.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، حسین ذوالفقاری در جلسه شوراي تأمين مازندران گفت: در سال ۹۳ كشور از نظر امنيتي در وضعيت بسيار خوبي بود و جرائمي كه در گذشته بيشتر جنبه افزايشي داشت كنترل شده و در حد بسيار زيادي كاهش پيدا كردند.

دبير شوراي امنيت كشور افزود:در كشورهاي پيرامون با كم ثباتی و حضور تروريست ها مواجه هستيم كه تلاشهاي مجموعه دستگاهاي امنيتي انتظامي و دفاعي مسئولين استانها و استانداري ها و فرمانداريهاي مناطق مختلف انجام دادند از هرگونه تعرض و تحرك كه گروهكها در نظر داشتند انجام دهند جلوگيري شد.

ذوالفقاري تصريح کرد: تقريبا ضربات قابل توجهي در مناطق جنوب، مخصوصا جنوب شرق و در مناطقي از شمال غرب در سال ۹۳  به گروهكها وارد شده و از بسياري از اقداماتي كه در نظر داشتند جلوگيري شد.

معاون امنيتي انتظامي وزارت كشور وضع امنيتي مازندران را بسيار خوب ارزيابي و تاكيد كرد: حدود ۱۸ مصاديق جرم در مازندران بررسي شده که بين ۳ تا ۷۸ درصد جرائم در مازندران كاهش يافته و كشفيات همه به شدت كاهش يافته و بر اين اساس وضعيت امنيت در مازندران در سال ۹۳ امنيت مناسب و جزء استانهاي موفق بوده است.

ذوالفقاري به برگزاري دو انتخابات مهم در سال جاري اشاره كرد و اظهار داشت: تلاش همه بر اين مبناست كه زمينه مشاركت حداكثري فراهم و انتخابات در امنيت كامل برگزار شود و با سلامت و رقابت جدي انتخابات برگزار گردد. به امید خدا نتيجه همه اين موارد توليد و ايجاد سرمايه اجتماعي براي كشور باشد.

وي تصريح کرد: در حوزه امنيتي ستاد امنيت انتخابات راه اندازي مي شود و به تبع آن ستاد امنيت انتخابات در استان و شهرستان تشكيل خواهد شد به همين منظور كار رصد رسانه هاي مجازي داخل و خارج آغاز شده رفتار و جهتگيري هاي جريانهاي مختلف دنبال مي شود و زمينه هايي كه مي تواند موجب ناامني انتخاباتي شود شناسايي شده و در زمان مناسب جغرافيايي امنيت انتخابات را در كشور ترسيم خواهيم كرد و تمهيدات لازم را براي آماده سازي امنيت انتخابات در دستور كار است كه به تدريج اطلاع رساني خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس