کد خبر 416420
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

یک کارشناس مسائل خانواده گفت: عدم مدیریت روابط قبل از ازواج موجب اختلال عاطفی بین زوجین شده و سوءظن‌های مستمری را در کانون خانواده ایجاد می‌کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسین دهنوی عصر امروز در نخستین همایش ازدواج و جوانان با محوریت روابط قبل از ازدواج در این شهرستان، اظهار کرد: ازدواج به‌عنوان یک رویداد مهم در زندگی افراد دارای محورهای متفاوتی است.

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: برقراری روابط دوستانه بین دختران و پسران قبل از ازدواج، موجب آفت‌ها و آسیب‌هایی در زندگی آنان می‌شود که این روابط به‌هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دین اسلام ضوابطی را برای برقراری ارتباط بین زن و مرد قبل از ازدواج مشخص کرده، افزود: پرهیز از نگاه به قصد ریبه در روابط، عدم برقراری روابط عاطفی از سوی زنان و دوری از خلوت‌های آلوده به گناه از جمله این ضوابط به‌شمار می‌رود.

به گفته دهنوی، زنان باید در این روابط رقت کلام نداشته باشند و از لبخندهای متعارف در روابط خود استفاده کرده و مدیریت نگاه از سوی زنان و مردان ضروری است.

این کارشناس مسائل خانواده خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به این روابط غیرمجاز موجب می‌شود به‌طور ناخواسته گوهر عفت دختران دچار صدمه شده و این موضوع استیصال به معنای واقعی را برای آنان به‌وجود می‌آورد.

وی با اشاره به رعایت ضوابط اسلامی از سوی دختران و پسران در زمان قبل از ازدواج، بیان داشت: عدم مدیریت این روابط در آینده نیز موجب اختلال عاطفی بین زوج‌ها شده و سوءظن‌های مستمری را در کانون گرم خانواده ایجاد می‌کند.

دهنوی یادآور شد: از سوی دیگر شکست در این روابط به دلیل برخی از ممانعت‌های خانوادگی افسردگی حاد را برای دو طرف ایجاد کرده و گاهی منجر به خودکشی از سوی افراد می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس