کد خبر 415688
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت برنامه های دولت برای پیشگیری از سقط جنین را تشریح کرد.

 به گزارش مشرق، محمداسماعیل مطلق گفت: «بارداری برنامه ریزی شده» یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت برای پیشگیری از سقط جنین در جامعه است.

وی افزود: در این برنامه که از نیمه دوم سال 93 در شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی کشور آغاز شده است، بر فرهنگسازی، مشاوره و آموزش افراد تأکید می شود.

وی بیان داشت: در این برنامه به بانوانی که فرزندان زیر سه سال دارند برای بارداری های بعدی آموزش های لازم داده خواهد شد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تقویت اعتقادات مذهبی، آگاهی بخشی در خصوص عوارض جسمی و روانی سقط جنین و عوارض نازایی بر اثر سقط، تهیه آیین نامه لازم با همکاری نهادهای مذهبی را سایر برنامه های دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس برای جلوگیری از سقط در جامعه اعلام کرد.

وی سقط جنین را موجب ایجاد عوارض سنگین در همه ابعاد سلامت جسمی، روانی و معنوی برای خانواده ها دانست و با اشاره به آمار سالانه 220 هزار سقط جنین در ایران، گفت: سقط جنین علاوه بر تحمیل عوارض سنگین روحی و روانی و معنوی به افراد و جامعه، موجب ایجاد عفونت در زنان و نازایی ناشی از این عفونت می شود. بنابراین به جز موارد نادری که تحت شرایط خاص و توسط مراجع واجد صلاحیت و با توصیه پزشک صورت می گیرد، به همه کسانی که مبادرت به این اقدام ناپسند می کنند توصیه می کنیم از این اقدام پرهیز جدی کنند.

منبع: وزارت بهداشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس