کد خبر 415473
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴

صدای آمریکا اعلام کرد مصوبه سنای آمریکا درباره نظارت بر توافق اتمی با ایران، توافقی فراحزبی و بر مبنای عدم اعتماد است.

به گزارش مشرق، تارنمای صدای آمریکا نوشت: سنای آمریکا در نمایش توافقی فراحزبی مصوبه کمیته روابط خارجی سنا درباره توافق اتمی با ایران را با 98 رای موافق در برابر تنها یک رای منفی تصویب کرد. اکنون با تصویب این طرح هر توافق نهایی اتمی میان قدرت‌های جهان با ایران باید برای بازنگری و تصویب یا رد به کنگره ارجاع شود.

سناتور دمکرات بن کاردن گفت یک اشتراک فکری فراحزبی در کنگره وجود دارد و آن بی‌اعتمادی ما به تهران است. او گفت: براین اساس باید در پی توافقی نهایی باشیم که قابل اثبات و شفاف باشد و بازرسی‌های سرزده اتمی را امکان‌پذیر کند تا اگر تخطی مشاهده شود، تحریم‌ها از سر گرفته شود.

هم‌داستانی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان سنای آمریکا خط بطلانی بر این توهم القایی است که دموکرات‌ها معتدل و جمهوری‌خواهان تندرو هستند. در حقیقت هر دو طیف در موضوعاتی نظیر ایران نزدیک به هم عمل می‌کنند. دقیقا به همین‌ دلیل هم  هست که کاخ‌سفید  پس از انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی، ضمن تبریک به نتانیاهو اعلام کرد: باراک اوباما در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران، با اسرائیل مشورت خواهد کرد و روابط نزدیک در امور نظامی، اطلاعاتی و امنیتی با اسرائیل برای آمریکا اهمیت ویژه دارد. آمریکا و شرکایش برای تعیین شرایط رابطه جدید با ایران باید هم از فشار شدید  و هم از تعامل استفاده کنند.

«ایلان گلدنبرگ» مدیر واحد امنیت خاورمیانه  مرکز امنیت آمریکای نو و «رابرت کاپلان» از اعضای این مرکز در مقاله‌ای در نشریه نشنال اینترست آمریکا نوشتند: تنها راهی  که باعث می‌شود یک توافقنامه هسته‌ای به نفع ما عمل کند، اعمال فشار شدید و تعامل شدید برای تعیین شرایط یک رابطه جدید با ایران است.

کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس