برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، منچستریونایتد باید از خان آخر، که دیدار پلی آف است عبور کند؛ اما یونایتد در این مرحله، با چه تیمی رو به رو خواهد شد؟

به گزارش مشرق، با توجه به پیروزی منچستریونایتد در برابر کریستال پالاس و تساوی لیورپول در برابر چلسی، اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد، منچستریونایتد به عنوان چهارمین تیم جدول انگلستان، راهی لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.(اگر لیورپول بتواند در دو بازی آینده خود شش امتیاز کسب کند و یونایتد در دو بازی آینده خود شکست بخورد، همچنین تفاضل گل 14 تایی میان دو تیم از بین برود، لیورپول به عنوان تیم چهارم صعود خواهد کرد. این بدین معناست که لیورپول باید در دو بازی آینده خود باید 7 گل بزند و گلی را دریافت نکند و یونایتد نیز 7 گل را دریافت کند و گلی را به ثمر نرساند.)
 یونایتدی ها هم اکنون در رتبه چهارم جدول قرار دارند و البته هنوز شانس حضور در جایگاه دوم جدول را دارا هستند، اما با توجه به بازی های پیش روی منچسترسیتی و آرسنال، شیاطین سرخ احتمالاً فصل جاری را در جایگاه چهارم به پایان برسانند. این جایگاه، به معنای کسب آخرین سهیمه لیگ برتر در لیگ قهرمانان اروپا است، اما پیش از حضور در مرحله گروهی این رقابت ها، منچستریونایتد باید در یک بازی رفت و برگشت که در ماه آگوست برگزار می شود، به مصاف رقیبی برود تا بتواند جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به دست آورد. هم اکنون قصد داریم رقبای احتمالی یونایتد در این مرحله را بشناسیم. 

منچستریونایتد با چهارم شدن در لیگ برتر انگلستان، به مصاف تیم های چهارم لالیگا و بوندس لیگا یا تیم سوم سری آ و لیگ پرتغال و یا پنج برنده مرحله سوم پلی آف لیگ قهرمانان اروپا خواهد رفت. جایی که نمایندگانی از فرانسه، روسیه، هلند، اکراین، بلژیک، یونان، سوییس، اتریش و جمهوری چک حضور دارند. در این شرایط، دور از انتظار نیست که یونایتد در این مرحله با یکی از غول های سری آ یا لالیگا مواجه شود. حتی این احتمال وجود دارد که آیاکسِ آمستردام رقیب شیاطین سرخ در این مرحله شود. 

پیشتر در سال 2013، جدال لیون و رئال سوسیداد و آیندهوون و میلان باعث شد تا دو تیم خوب هلندی و فرانسوی جواز حضور در مرحله گروهی را پیدا نکنند. در فصل جاری این رقابت ها نیز، اتلتیک بیلبائو با پشت سر گذاشتن ناپولی، مانع حضور سومین نماینده ایتالیا در این رقابت ها شد. با این توضیحات بدیهی است که در جدال احتمالی یونایتد - لورکوزن یا یونایتد - سویا، احتمال حذف یک تیم خوب از گردونه رقابت ها وجود دارد. 

در هر صورت باید دید که آیا شاهد جدال منچستریونایتد با تیم های مدعی ای چون، والنسیا، سویا، ناپولی، بایر لورکوزن، شاختار دونتسک، رم یا لاتزیو، موناکو، زسکا و یا بشیکتاش خواهیم بود یا خیر. گفتنی است که قرعه کشی مرحله نهایی پلی آف لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 7 آگوست در نیون انجام خواهد شد و دیدارهای رفت در تاریخ های 18 و 19 آگوست و دیدارهای برگشت در تاریخ های 25 و 26 آگوست انجام خواهند شد. در این مرحله، آخرین نمایندگان انگلستان، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و پرتغال و پنج برنده دیدارهای مرحله سوم انتخابی، در باربر یکدیگر به میدان خواهند رفت. هم چنین انتخاب پنج تیم اصلی در مرحله پلی آف، بسته به جایگاه این تیم ها در رنکینگ یوفا دارد. تیم های احتمالی حاضر در این مرحله نیز، به شرح زیر هستند. 

انگلستان: منچستریونایتد | اسپانیا: والنسیا یا سویا | آلمان: لورکوزن | ایتالیا: رم یا لاتزیو یا ناپولی

 پرتغال: اسپورتینگ لیسبون | هلند: آژاکس| فرانسه: لیون یا موناکو یا مارسی| روسیه: کراسنودار یا زسکا مسکو

 اوکراین: شاختار یا دنیپرو| ترکیه: گالاتاسارای یا فنرباحچه یا بشیکتاش

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس