کد خبر 414989
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: شاید اگر مربی دیگری جای من بود با شرایطی که وجود داشت، استعفا می‌کرد.

به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از شکست خانگی 4 بر یک تیمش مقابل تراکتورسازی گفت: قبل از هر چیز از هواداران بابت شکست عذرخواهی می‌کنم و همچنین این پیروزی را به تراکتورسازی و هوادارانش تبریک می‌گویم.

وی افزود: بازی زیبایی را شاهد بودیم مخصوصاً در نیمه اول که ما حاکم توپ و میدان بودیم اما باز هم بر خلاف جریان بازی دروازه‌مان باز شد و گل دوم و سوم را روی توپ‌هایی خوردیم که باید چنین حملاتی 20 تا 30 بار شکل بگیرد تا تبدیل به گل شود، خصوصاً گل سوم که اصلاً انتظارش را نداشتیم و کمر تیم‌مان را شکست.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: بار دیگر از هواداران عذرخواهی می‌کنم که چنین شکستی را متحمل شدیم. آنها حق دارند به من اعتراض کنند اما به بازیکنان نه. بازیکن در زمین نهایت تلاش خودش را می‌کند. امروز 2 بازیکن جوان را به میدان فرستادیم که یکی از آنها را مجبور شدم خیلی زود تعویض کنم. داور مسابقه به اشتباه به برزای کارت زرد نشان داد و من برای اینکه این بازیکن جوان اخراج نشود مجبور شدم او را از زمین بیرون بکشم.

قلعه‌نویی با تأکید بر اینکه تیمش خیلی بدشانس است، گفت: امروز ما بهتر از حریف بودیم اما 5 توپ روی دروازه ما آوردند که 4 موقعیت‌شان به گل تبدیل شد و دیگری به تیر دروازه برخورد کرد و این بازی بدشانسی‌های ما را در این فصل تکمیل کرد.

وی درباره اینکه اولیویرا بعد از پیروزی بسیار خوشحال بود و گویا غرور او را گرفته و شاید اشتباهات قلعه‌نویی در تعویض‌ها باعث شکست تیمش شد خاطرنشان کرد: کاری به غرور تونی ندارم، او یک مربی است و از برد تیمش خوشحال شده است. ما هم اگر می‌بردیم خوشحال می‌شدیم جا دارد به تراکتورسازی بابت این پیروزی تبریک بگویم.

قلعه‌نویی اضافه کرد: در بازی امروز هر کدام از این توپ‌ها روی دروازه ما آمد به جز یک صحنه که به تیر دروازه خورد سایر موقعیت‌ها تبدیل به گل شد.

سرمربی استقلال تصریح کرد: بازی خوبی انجام دادیم و درباره تعویض‌ها نیز باید بگویم تعویض‌های ما روی بازیکنان جوانی بود که کم تجربه هستند. علت تعویض بهنام برزای ترس از اخراج این بازیکن بود چرا که او یک تکل بسیار خطرناک رفت و امکان داشت چند دقیقه بعد اخراج شود. ضمن اینکه بازیکنان تعویضی ما هم خوب کار نکردند. اگر دقت کرده باشید مهره‌های تعویض همیشه در نتایج بازیها تعیین‌کننده هستند اما امسال هیچکدام از تعویض‌ها ما نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. البته بازیکنان ما مقصر نیستند و اگر ایرادی وجود داشته باشد به من مربوط است چون بچه‌ها تمام توانشان را در زمین می‌گذارند.

قلعه‌نویی در واکنش به اینکه چه بلایی سر استقلال آمد که امسال برای دومین بار نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، گفت: اینکه چه چیزی بر سر استقلال آمد به مسائل زیادی باز می‌گردد اما از نظر فنی همه چیز به عهده من است. اتفاقات مختلفی در استقلال رخ داد، شاید خوب یارگیری نکردیم و در نیم‌فصل تیم به خوبی تقویت نشد  اما دیگر نمی‌خواهم به سایر مشکلات ورود کنم.

وی درباره بی‌خاصیت شدن دربی در هفته پایانی لیگ اظهار داشت: دربی همیشه برای هواداران یک مسابقه حساس است. ما هم در این بازی تمام توانمان را خواهیم گذاشت. شاید از درون خانواده لطمه‌هایی خوردیم که لازم نیست اینجا چنین مسائلی را باز کنم. خود ما باور داریم که جایگاه استقلال اینجا نیست و باید بهتر از این می‌شد. می‌خواستیم تیم را در نیم فصل تقویت کنیم شاید در یارگیری اشتباه کردیم و مشکلات مالی اجازه نداد تیم به خوبی تقویت شود. نمی‌خواهم بهانه بیاورم و مسئولیت تمام مسائل فنی به عهده من است.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا در این تیم می‌ماند یا نه، خاطرنشان کرد: هنوز تکلیف استقلال مشخص نیست که این تیم واگذار می‌شود یا نه. باید بگویم همین داستان واگذاری هم به تیم ما لطمه زد و بازیکنان ما 7 ماه است که پولی نگرفته‌اند. امروز مجبور بودیم 2 ترکیب برای خودمان بگذاریم چون امکان داشت برخی بازیکنان نتواند بازی کند. بازیکنان ما تا اینجا 30 درصد پول گرفته‌اند و این موضوع آنها را از نظر روحی به هم ریخت. با این وجود ما بهترین بازیمان در نیم فصل دوم را در نیمه نخست دیدار با تراکتورسازی انجام دادیم.

قلعه‌نویی درباره اینکه محسن فروزان در شکست امروز استقلال تأثیر زیادی داشت و اگر از وحید طالب‌لو استفاده می‌شد چنین نتیجه‌ای رقم نمی‌خورد، گفت: در تیم‌ها برای پست دروازه‌بانی معمولا روی یک نفر سرمایه‌گذاری می‌کنند. من وحید طالب‌لو را خیلی دوست دارم اما او زمانی که در راه‌آهن بود چند بازی برای این تیم انجام داد؟ بازی‌های کمی به طالب‌لو رسید و حتی امیر عابدزاده از او بیشتر بازی کرد. از این خوشحالم که وحید را به خانواده استقلال برگرداندم و اگر خودم روزی نباشم از این موضوع لذت می‌‌‌برم.

وی افزود: وحید را به استقلال برگرداندم. چون او از خانواده استقلال بود اما ما فقط می‌توانستیم روی یک دروازه‌بان سرمایه‌گذاری کنیم. نمی‌خواهم اسمی بیاورم اما برخی تیم‌ها گل‌های بسیار بدتری از ما خوردند اما دروازه‌بانشان را تغییر ندادند. چون همه مجبور هستند روی یک دروازه‌بان سرمایه‌گذاری کنند و من هم این کار را کردم. شاید اشتباه کرده باشم اما از بازگشت وحید به استقلال خوشحالم.

سرمربی استقلال در واکنش به این سوال که چرا بازیکنان نامداری از جمله رحمتی، تیموریان، مجیدی پس از اختلاف با امیر قلعه‌نویی از این تیم جدا شدند اما بعد از آن دیگر حاضر نیستند حرمت وی را نگه دارند و چه کسی در این میان مقصر است، گفت: صددرصد امیر قلعه‌نویی مقصر است. توقع دارید چه بگویم؟ من خودم تا به حال خیلی به این قضیه فکر کردم. نزدیکانم خیلی از مسائل را می‌دانند. وقتی بازیکن ابتدای فصل با باشگاه قرارداد می‌بندد و به پولش نمی‌رسد و بعد راهی تیم دیگری می‌شود تقصیر من چیست؟ قضیه فرهاد مجیدی فرق می‌کند و در مورد او واقعیت‌ها را محمود بابایی (مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال) می‌داند.

قلعه‌نویی تصریح کرد: اگر حرمت‌ها را نگه نمی‌داریم این قبیل مسائل اشکال ندارد، برای هر مربی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد اما حرف من این است استقلال 6 جام (3 جام حذفی است و 3 جام لیگ برتر) را کسب کرده است، از این 6 جام، 5 جام با امیر قلعه‌نویی بوده است. از شما می‌پرسم کدام مربی می‌تواند این نتایج را استقلال به دست بیاورد؟ امسال آنقدر مشکلات استقلال زیاد بود که با چنگ و دندان تیم را حفظ کردم و شاید مربی دیگری بود استعفا می‌کرد. شاید هم من از نظر حرفه‌ای کار درستی نکردم که ماندم اما از نظر اخلاقی ماندم و با شرایط ساختم. اگر می‌دانستم این مشکلات تا این حد به تیم ضربه می‌زند شاید تصمیم دیگری می‌گرفتم.

وی با تأکید بر اینکه مسائل مالی خیلی به تیم استقلال ضربه زد، تأکید کرد:‌ این مشکلات باعث شد در انتخاب‌هایمان دچار مشکل شویم و نیم‌فصل نتوانیم بازیکنانی که مدنظر ما هستند را جذب کنیم. ما محسن مسلمان و کاوه رضایی را می‌خواستیم اما به خاطر بی‌پولی مجبور شدیم سراغ بازیکنانی برویم که دستمزدشان کمتر بود. ابتدای فصل حسن‌زاده و محمدی را می‌خواستم اما به خاطر همین مشکلات نتوانستیم آنها را جذب کنیم. البته من نمی‌خواهم خیلی به این مسائل ورود کنم؛ مسئولیت تمام نتایج استقلال را می‌پذیرم و امسال سال دوم است که نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • عبد ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دوباره شروع شد ، کسی نیست به این بگه خداوکیلی تراکتور پنج تا موقعیت داشت . اگر اینجوری بوده برید خدا را شکر کنید که بیشتر موقعین نداشت وگرنه خاطره شش تایی شدن اینبار با یه نتیجه بدتر تکرار میشد
  • احمد ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    واقعا که حیا کن
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ پاک ترین دوران لیگ و قهرمان نشدن استقلال حتما یه رابطه ای باهم داره :)))))))))))))))))
  • ناشناس ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اتفاقا من برعكس شما فكر ميكنم شما با آگاهي قبلي ارنج ضعيفي داخل زمين فرستادي تا با يك تير چند نشان بزني اول اينكه با باخت به تراكتور به چهره منفوري در ميان تبريزيها تبديل نشدي چون فصل بعد بايد در تيم گسترش فولاد تبريز مربيگري كني و ديديد فراز كمالوند بخاطر نباختن به تراكتور چقدر ناسزا شنيد و قطعا فصل بعد جايي در تبريز نخواهد داشت دوم اينكه مانع قهرماني عليرضا منصوريان بشي كه مبادا با كارنامه موفقي به استقلال بيايد شاهد و گواه حرفهاي من بي خيالي جنابعالي بعد از سوت پايان بود كه گويي در دلتان خوشحال بوديد كه به اهدافتان رسيده ايد در ضمن ديگران را ابله حساب نكن ...... چون مردم شعور دارند
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    بنویس شکست سنگین! در ضمن خوب باختن، به این ور اونور چنگ نندازید تبریک بگید، کلاهاتون رو به احترام این تیم از سرتون بردارید و گردنتون رو خم کنید
  • کاپیتان ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    باید از مردم عذرخواهی کنیم. به تراکتورسازی به خاطر این برد خوب تبریک می گویم. بازی خوبی بود. نیمه اول حاکم میدان بودیم. برخلاف بازی گل خوردیم. 5 توپ سمت دروازه ما آمد که 4 تای آن گل زد. هر دفعه همینا رو میگه
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    امیر خان دیگر تفکرات شما قدیمی شده و همه تیمها دست شما را خوانده اند بهتر است بروی و به فکر شغل دیگری باشی
  • بهرام مازندرانی ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    دوست من امیرخان ... یه توپ هم به تیردروازه استقلال خورد گل استقلال هم باچاشنی شانس همراه بود. تازه خداراشکر تراکتور ادینیهو رو بیرون اورد....
  • امیرسعیدابوزهرا ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    مسئولیت باخت های بدست آمده با من است ، یعنی چی؟ بزرگوار! کل الیوم توضیح بده ،ببینیم باباجان.
  • اذربایجان ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اقای قلعه نویی میدنی طرف حسابت کی بود.40میلیون اذری.من بعد هم اسم اذربایجان رو میاری وضو داشته باش.ما از نسل طباطبایی ها وجعفری ها وشهریار وستارخان کبیریم.در مقابل ما فقط سکوت کن هیس4/1
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    چرا استعفا پول قلمبه به همه چی می ارزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس