کد خبر 413989
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷

خالد الملا از علمای اهل سنت عراق که مواضع ضد تروریستی و ضد تکفیری دارد، در محفلی قرآنی به یاد 1700 شهید مرکز آموزش هوایی اسپایکر در شمال تکریت شرکت کرده بود.

به گزارش مشرق، یک منبع در دفتر جماعت علمای عراق، به رسانه های این کشور گفته که کاروان خالد الملا در منطقه الاسحاقی در جنوب تکریت مورد سوء قصد قرار گرفت اما به وی آسیبی نرسید. این حمله تلفات جانی نداشته و تنها به تعدادی از خودروهای کاروان وی آسیب رسید.

ترور نافرجام مفتی اهل سنت عراق+عکس

خالد الملا از علمای اهل سنت عراق که مواضع ضد تروریستی و ضد تکفیری دارد، در محفلی قرآنی به یاد 1700 شهید مرکز آموزش هوایی اسپایکر در شمال تکریت شرکت کرده بود که در آن گروهی از خطبا و نمایندگان الازهر مصر و مسوولان دیوان اوقاف شیعه و دیوان اوقاف اهل سنت عراق حضور داشتند.

این مراسم از سوی نیروهای الشحد الشعبی در محل جنایت رخ داده در بهار 93 و هنگام سقوط موصل برگزار شد.

حاضران در این مراسم و نیز خطبا و سخنرانان از نیروهای امنیتی عراق و نیز نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) بخاطر آزادسازی تکریت از دست داعش تقدیر کردند.

به دنبال سقوط موصل و بخش هایی از شمال و غرب عراق به دست داعش، 1700 دانشجوی این مرکز آموزشی به اسارت درآمدند که طی روزهای بعد بصورت دسته جمعی قتل عام شده و در گورهای جمعی دفن شدند.

داعش بعدها فیلم ها و تصاویر این جنایت را بر روی اینترنت و شبکه های اجتماعی قرار داد و بعد از گذشت 9 ماه از آن حادثه خانواده های قربانیان این جنایت در مقابل ادارات و سازمان های مسوول در بغداد تجمع می کنند و خواستار رسیدگی به این پرونده و مجازات عاملان آن هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس